حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت

وقتی ندانیم كه ـ دقیقاً ـ به كجا داریم می‌رویم، باور كنید كه ـ هیچ وقت ـ به هیچ كجا نمی‌توانیم رسید.
چه فایده‌ای می‌تواند داشت كه اگر در جادّه‌ای غلط ـ و نادرست و نا موزون ـ با سرعتِ تمام، بدویم؟!
پادویی و شتابزدگی، آدم را، به هیچ كُجا نمی‌رساند.
«بهره‌وريِ انتظار» از «بهره‌وريِ زمان» به دور نیست.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:, توسط فاوا

معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا، با اشاره به فعالیت رباط‌های غیراخلاقی در نرم‌افزار موبایلی تلگرام، از کمپانی این نرم‌افزار خواست تا نسبت به این موارد پاسخگو باشد.....



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا

حالا که دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی همه گیر شده است، شاهد رواج نوعی رابطه ی بیمارگونه، آن هم از نوع جنسی اش در میان برخی از گروه ها هستیم. تا جایی که گروه های اجتماعی، جایی برای جولان دادن بیماران جنسی و سوء استفاده گران شده است.......



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا
نماد های .....نماد گونه
[تصویر: j1.jpg]
[/b]

روش تفکر و آموزش جدید ما ایرانیان مسلمان بر اساس ستاره 5 ضلعی پنتاگون چیده شده است که در آن اخلاق در بالا و ایمان به خدا در پایین سمت چپ قرار می گیرد اثری از خلاقیت ؛ خود یادگیری؛ خود باوری نیست می دانید چرا ؟

ادامه مطلب>>



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا


[تصویر: Intelligent-Design.jpg]


داروینیسم به مثابه یک ستون پارادایم مدرنیسم را سرپا نگه می‌دارد. نه به‌عنوان فرضیه‌ای علمی بلکه به‌عنوان یک ایدئولوژی به‌منزله یک دین در هدایت باورهای مردم در جهت ارزش‌های مدرنیته[sup][۱][/sup]. سکولاریزه شدن باورهای مردم مرهون ایدئولوژی تکامل داروینی است[sup][۲][/sup]. متغیری بنام تصادف[sup][۳][/sup] شاکله تکامل داروینی را تشکیل می‌دهد[sup][۴][/sup] که خلقتی بی‌هدف و بدون پروردگار را برای مخاطبان تلقین می‌کند و مستقیم ادراکات توحیدی افراد را مورد هدف قرار می‌دهد. از این حیث داروینیسم و تکامل داروینی در ذات و صفات توحیدی ایجاد شرک می‌کند. سرنوشت مدرنیسم در گرو حفظ داروینیسم است و داروینیسم یکی از متعلقات پارادایم مدرنیسم است لذا در اینجا داروینیسم خود به‌عنوان ساب پارادایم[sup][۵][/sup] مدرنیسم مطرح می‌شود (شکل ۱).
ادامه مطلب>>


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا

در حالى كه اشك پهناى صورتش را فرا گرفته بود. با قلبى سوزان از خداوند كمك و يارى خواست. دست توسل به سوى كسى دراز كرد كه محبوب خدا بود. دل غريبش با غريب الغربا گره خورد. از همان جا دل ترك خورده اش را به سوى طبيب واقعى دردمندان، پناه هميشه جاودان بى پناهان، روانه كرد.
از ته دل به امام رضا گفت: آقا جان! حال و روزم را مى دانى ، نام فرزندم را همنام شما گذاشتم، اين كودك نذر شماست، حاشا به كرمتان، من ديگر كارى با او ندارم، زنده و مرده بودنش بستگى به لطف و كرم شما دارد، اگر مصلحت بود مى ماند و اگر نبود مى رود. شما صاحب اختيار اوييد!



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا

رویکرد ضدآمریکایی مردم ایران در حالی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار می‌گیرد که هم‌زمان با مطرح شدن موضوع توافقات هسته‌ای چندین کمپین مردمی ضدآمریکایی در فضای مجازی به راه افتاده است.

ادامه مطلب>>



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا

/از این حرم به اون حرم از این هوا به اون هوا  /از شهر خورشیدی قم به مشهد امام رضا  /سلام من به زائرات به گنبد و گل دسته هات  /یکی تو صحن خواهرت خیلی دلش تنگه برات  /کنار صحن خواهرت دلتنگه سقاخونتم  /منو دوباره راه بده من که هنوز دیوونتم /دلم می خواد پر بزنم از اینجا تا ایون طلا /دلم می خواد از ته دل بگم سلام امام رضا /بگم سلام امام رضا


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 1 شهريور 1394برچسب:, توسط فاوا

این جامعه پیش چشم کسانی است که برای اصلاح آن از آنچه در رگ‌هایشان می‌دوید، مایه گذاشتند، سیاست خارجی آن، سمت‌وسوی حرکت اقتصادی آن، اوضاع سیاست، جامعه و همه ریز و درشت آنچه می‌گذرد، در دیدرس دیده‌بانان دیروز جبهه‌هاست.



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:, توسط فاوا
مراقب " بار آخر " هایی باشیم

که " بار آخرتمان " را سنگین می کند.     

                                                                      ادامه مطلب>>



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:, توسط فاوا
پرستش به عبادت نیست، به اطاعت است!!!! 
از که اطاعت می کنیم؟! 
همو معبود ماست!!
 
امام زمان علیه السلام:
ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان (شیعیان) سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:, توسط فاوا

نماز عشق من است


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 آبان 1393برچسب:, توسط فاوا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری که در صفحه فیس بوک یک نویسنده منتشر شده است، موضوع فیلترینگ را نیازمند بررسی بیشتر عنوان کرد.

اسدالله امرایی یکی از مترجمان برجسته کشور امروز شنبه با طرح پرسشی در صفحه فیس بوک خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کرد که چرا باید صفحات مجلات ادبی مانند بارسلونا ری ویو و تئوری آیدنتیتی فیلتر باشد .

وی بررسی این موضوع را در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در اینترنت خواستار شد.

علی جنتی زیرمطلب این گونه نوشت: متاسفانه از این موارد زیاد است که نیاز به رسیدگی دارد و همه پژوهشگران را دچار مشکل کرده است.

خبرنگار ایرنا برای کسب اطمینان از اداره این صفحه توسط شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون موفق به گفت و گو با علی جنتی نشده است.

نظر شما چیست؟؟؟؟


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:, توسط فاوا

گروه اجتماعی - رجانیوز: تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفت و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرد؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شد و توانست در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند

                                                                    بقیه در ادامه مطلب>>



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 آبان 1393برچسب:, توسط فاوا

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 شهريور 1393برچسب:, توسط فاوا
تولید نرم افزار «پک اندروید»
موسسه فرهنگی هنری نور راسخون با توجه به نیاز روز جامعه و فرا گیرشدن سیستم های اندرویدی اقدام به تهیه نرم افزار پک اندروید نموده است.
این لوح فشرده که حجمی بالغ بر 9 گیگابایت دارد، شامل 4 قسمت اصلی زیر می باشد
1- نرم افزار: با 19 زیر عنوان شامل بیش از 200 برنامه کاربرددی
2- والپیپر زنده: شامل مجموعه ای از برترین تصاویر زنده و متحرک در موضوعات مختلف از جمله مذهبی، 
3-ویجت‌ها: برنامه های کوچک و گرافیکی و کم حجمی هستند که برای کاربردهای مختلف طراحی شده است.
4- بازی‌ها: مجموعه‌ی بیش از 60 بازی متنوع و جذاب، می باشد.
علاقه مندان جهت تهیه و استفاده از این نرم افزار می توانند ازطریق فروشگاه راسخون یا لینک های ذیل اقدام نمایند:
 
 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, توسط فاوا

عواملی خارجی یا داخلی وجود دارند که در ساختار اخلاط و مزاج ما دخالت می‌کنند و موجب نگهداری سلامت ما و یا موجب از بین رفتن سلامت ما می‌شوند که به آن ها اسباب ضروریه یا سته ضروریه و یا اسباب سته می‌گویند که عبارتند از: غذا و نوشیدنی‌ها، هوا، احتباس و دفع، خواب و بیداری، حرکت و سکون و نهایتاً اعراض نفسانی.

در طب سنتی برای هر یک از این شش مورد تدابیری توصیه شده است که در ذیل به برخی از تدابیر مربوط به خواب و بیداری اشاره می‌گردد:

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, توسط فاوا

مام باقر(علیه السلام) :
بدان که اوّل وقت ، همیشه بهتر است

پس تا جایى که مى‏توانى به کار خیر بشتاب
محبوبترین کارها نزد خداوند عز و جل کارى است که آدمى بر آن مداومت ورزد
گرچه اندک باشد



نوشته شده در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, توسط فاوا
سبک زندگی غربی، ظاهر و پوسته‌ی جهان مدرن است.

بدون شک صرفاً با تغییر ظاهر، آن هم سطحی‌ترین تغییرها،

نمی‌توان به جنگ باطن رفت و بر آن غلبه یافت.

رفتارها و نمادهای فرهنگی، برخاسته از باورها و عقاید و ذهنیت‌هایی است که منشأ و مصدر آن

رفتارها و نمادها هستند.

برای اینکه جهان کنونی و شیوه زندگی مدرن دگرگون شود،

باید به فکر عالمی دیگر و آدمی دیگر و جهان بینی دیگری بود.


یعنی باید جهانی دیگر با انسانی دیگر در افق درک انسان ظاهر شود.
[تصویر: 1_2.png]
رونداستفاده از لوازم آرایش به صورت افراطی و نمایشگری زنان از چند دهه قبل شروع شده است.

حالا دیگر اکثر دختران و زنان ایرانی استفاده از لوازم آرایشی را جزء جدانشدنی زندگی خود می‌دانند.

اختلال روانی نیاز به خودنمایی و نداشتن اعتماد به نفس از عوامل اصلی این گرایش است.

از سوی دیگر سن مصرف لوازم آرایشی نیز در کشور در پنج سال اخیر از ۱۹ سال به ۱۳ سال رسیده

و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته

تمایل به آرایش بیشتر در بین زنان سالمند دیده می‌شود که شادابی پوست خود را از دست داده‌اند.

[تصویر: 1_1.png]

نوشته شده در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:, توسط فاوا

اِنَّ الصَّفا وَ المَرْوَةَ مِنْ شَعائِرِ اللّهِ ...(بقره/158)

در حجّ، هفت بار و هر بار 378 متر، میان صفا و مروه، سعی می‌کنی و سعی یعنی به هروله رفتن برای کشف تجربه‌ای هاجروار در دستیابی به آب حقیقت.

در کربلا نیز، ارباب، در یک سوی آرمیده و درست در 378 متر آن سوی‌تر، عباس! و این یعنی چه؟!

نماز عشق را در فاصله رکن و مقام می‌خوانی و آنگاه آهنگ سعی می‌کنی، میان صفا و مروه، به یاد هروله هاجر کربلا، زینب – درود خدا بر او - از علقمه تا گودال قتلگاه.

دوباره به رکن، مقام، صفا، مروه، مشعر، عرفات و میقات بیندیش تا حقیقت نهفته در این کلمات را دریابی.

و مگر نه این است که در همیشه‌ترین کتاب، صفا و مروه را "شعار "خوانده است، و هر شعار یعنی نماد و اشارتی به سوی یک حقیقت.

"رکن" حسین است و "مقام" عباس.

آرامگاه عباس "صفا"ست و آرامگه حسین "مروه".

بقیه در ادامه مطلب

 

 

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

مردم حقیقت را نمی پذیرند، چون نمی خواهند به تخیلاتشان آسیبی وارد شود.


[تصویر: re.jpg]


نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا
[تصویر: 876ghh54gv3txn1h0g7f.jpg]
در صبح یک روز شنبه آقای کمالی به قتل رسید. او در زمانی که همسرش در خواب بود به قتل رسید. همسر او هر چه که می دانست به پلیس گفت. او گفت که: در زمان قتل، آشپز مشغول آماده کردن صبحانه بوده و خدمتکار در حال نظافت و مستخدم نیز پاکتهای پستی را دریافت می کرده. پلیس پس از شنیدن صحبتهای همسر مقتول بلافاصله فرد مجرم را دستگیر می کند. به نظر شما پلیس به چه کسی مظنون شده و چرا؟

نوشته شده در تاريخ جمعه 23 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

شما روزانه از سایت های مختلفی بازدید میکنید و به طور کلی به یک دید نسبی نسبت به میزان بازدیدی که از سایتهای مختلف داشته اید دست میباید. اما طبعأ این آمار دقیق نیست. اگر اکنون از آخرین نسخه مرورگر محبوب فایرفاکس ، فایرفاکس 3 ، استفاده کنید به سادگی میتوانید به میزان دقیق بازدیدتان از سایتهای مختلف در بازه های زمانی مختلف پی ببرید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

برای اینکار دو راه وجود دارد.
راه اول ، پی بردن میزان بازدید از یک سایت خاص:
به وسیله فایرفاکس 3 وارد سایت مورد نظر شوید. سپس منتظر بمانید تا سایت کاملأ لود شود.
اکنون بر روی Favicon سایت کلیک کنید. (منظور از Favicon لوگوی کوچک کنار آدرس سایت است که در نوار آدرس مرورگر نمایش داده میشود.پس از کلیک بر روی Favicon ، روی دکمه More Information کلیک کنید.
در پنجره باز شده در قسمت Privacy History ، میتوانید میزان بازدیدتان از این سایت قبل از امروز را مشاهده کنید.

اما راه دوم ، امکان مشاهده میزان بازدیدها از کلیه سایتها به شکل لیست نزولی است:
از منوی History بر روی Show All History کلیک کنید.
در پنجره باز شده ، از منوی Views گزینه Show Columns > Visit Count را انتخاب کنید.
خواهید دید ستون میزان بازدید نمایش میباید.
حالا کافی است Views > Sort > Sort by Visit Count را انتخاب کنید تا میزان بازدید به شکل نزولی مرتب شود.
این میزان بازدید نسبت به صفحات بازدیدشده خواهد بود


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

 

جمله ”بسم الله الرحمن الرحيم“ 19 حرف است، و در آيه 74:30 سوره مدثر آمده است كه نگهبانان جهنم 19 فرشته هستند
و هر كس كه بگويد قرآن سخن انسان است خداوند او را وارد جهنمی ميكند كه 19 فرشته نگهبان آن هستند.
ما ميدانيم که عدد 19 عدد اول ( prime number ) است. عدد اول عددی است كه فقط بر خودش و بر يك قابل تقسيم باشد.
آقای كورش جم ‌نشان كه در زمان حاضر در تهران زندگی ميكند با يك ماشين حساب كوچك به نتيجه‌ای رسيد
كه شما ميتوانيد آن را امتحان كنيد. او شماره هر سوره را با تعداد آيات آن بصورت زير جمع كرد

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

آیت الله مجتبی تهرانی می گفتند:
«از خدا یقین و ایمان بخواهید. روایت است که روزی زید بن حارثه حال نداشت و به ستون مسجد تکیه داده و نشسته بود. حضرت فرمودند: «یازید کَیفَ أصبَحتَ؟» "چگونه صبح کردی؟" عرض کرد:«أصبَحتُ موقناً» صبح کردم در حال یقین. حضرت فرمودند: "هر چیزی نشانه ای دارد. نشانه ی یقین تو چیست؟" زید عرض کرد: "نشانه ی یقین من این است که شب ها از یقین خوابم نمی برد. صدای غرّش آتش جهنم را می شنوم و نعمت های بهشت را هم می بینم"

حال ما خیلی جالب است، وقتی سرمان را روی متکا می گذاریم، عالم را آب ببرد، ما را خواب می برد. صبح هم بعضی ها را باید با منجنیق برای نماز صبح بیدار کرد. این به خاطر این است که ایمان و یقین نداریم. کسی که نماز صبح، حتی نماز شبش قضا شود، ایمان ندارد. آیت الله حسن زاده آملی در کتاب الهی نامه خود می گوید:
هر که سحر ندارد          از خود خبر ندارد
یعنی خودش را نشناخته و نمی داند کیست.»
دعا کنیم و از خدا یقین و ایمان بخواهیم.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

آفتاب: چند روز پیش مصباح یزدی بار دیگر اظهارات جنجالی خود را در مورد لفظ جمهوری و نگاه امام خمینی (رحمة الله علیه) در مورد این مقوله را تکرار کرد و ادعا کرد: امام (رحمة الله علیه) برای اقناع طرف‌های مقابل، به رأی مردم استدلال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «جماران» در ادامه نوشت که مصباح یزدی در سخنانش می‌گوید:‌ کسانی که فرمایشات حضرت امام(رحمة الله علیه) را در سخنرانی‌ها و کتاب‌هایشان دیده باشند، می‌دانند که امام(رحمة الله علیه) از لفظ حکومت اسلامی استفاده می‌کردند، اما از آنجا که واقعه انقلاب در این جهان اتفاق می‌افتد و جهان می‌خواهد بداند چه حکومتی در ایران قرار است بر سرکار بیاید، امام از ادبیات سیاسی روز استفاده کرده و منطقی را اتخاذ کردند که مورد توافق و فهم دیگران باشد.

سه عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با جماران به این سخنان واکنش نشان داده و آن را تحریف سخنان امام خمینی دانستند.

آیت الله مقتدایی: این بیان در مورد امام خمینی به هیچ وجه درست نیست

آیت الله مقتدایی نماینده مجلس خبرگان رهبری در واکنش به این جمله که «امام معتقد به جمهوریت نبودند»، اظهار داشت: به هیچ وجه این بیان در مورد امام صحیح نیست. چون امام خمینی از ابتدا با سلطنت مخالف بودند و مدل جمهوریت و اسلامیت را مد نظر داشتند. طوری که بارها فرمودند که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش.

وی که در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی در حرم مطهر امام خمینی، در پاسخ به این پرسش که در مقابل تصویر تحریف شده و خشنی که از امام خمینی در رسانه های غربی و برخی محافل داخلی ارائه می‌شود چه باید کرد؟ اظهار داشت: امام خمینی(سلام الله علیها) همواره چهره رئوف، مهربان و دلسوزی داشته اند و چهره ی اخلاقی امام نمونه ای از اخلاق پیامبر گرامی اسلام بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن می‌فرماید پیامبر را اسوه و الگوی خودتان قرار دهید «ولکم فی رسول الله اسوة الحسنة»، گفت: به راستی که امام پیامبر بزرگ اسلام را در سبک و سیاق زندگی و حکومت اسوه خود قرار داده بود. امام خمینی الگویی به تمام معنا از رفتار و روش پیغمبر اسلام(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) در عصر ما بود، البته دشمنان، اسلام را هم خشن معرفی می‌کنند و باید همواره در ارائه تصویر واقعی اسلام، انقلاب و امام کوشید و توطئه دشمنان در این زمینه را خنثی نمود.

آیت الله عالمی: تحریف امام خمینی با انگیزه دشمنی صورت می‌گیرد

آیت‌الله حسن عالمی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در واکنش به این اظهارات، با بیان اینکه "فرمایشات امام خمینی در صحیفه امام، ندایی بلند برای جمهوریت بود" افزود: اظهارنظرهایی که به تحریف امام خمینی می‌پردازند؛ پایگاه مردمی نظام را در ذهن جوانان تخریب می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که چه موضعی در برابر این جمله دارید که « امام معتقد به جمهوریت نبودند و تنها برای این که به زبان روز سخن بگویند از واژه جمهوری استفاده می‌کردند»، تأکید کرد: واقعیت این نیست، امام بانی اصلی و بزرگترین مشوق جمهوریت در ایران و موثر‌ترین شخصیت در برگزاری انتخابات‎های گوناگون در کشور بود. با این اوصاف، چطور می‌توان گفت، به جمهوریت اعتقادی نداشته‌اند؟!

وی با تذکر این که کسی امام را درک کرده باشد این موضع گیری‌ها را نمی‌کند، هشدار داد: اظهارات برخی از افرادی که در این زمینه سخنان امام را تحریف می‌کنند؛ نمی‌تواند از انسانهای صادقی صادر شده باشد؛ بلکه از روی دشمنی با امام خمینی است. یا باید بگوییم فردی که این حرف را زده، مطلع نیست، و سن اشان ایجاب نمی‌کند یا آن زمان نبودند که از امام بشنوند؛ به صحیفه امام هم مراجعه نکرده‌اند، زیرا کسی اگر امام را درک کرده باشد یا سخنان حضرت امام را از رسانه‌ها شنیده باشد و یا مجموعه صحیفه امام را دیده باشد هم اصلا این حرف را نمی‌زند.

آیت‌الله جزایری: هیچ دلیلی بر ادعای تحریف‌آمیز عدم اعتقاد امام به جمهوریت وجود ندارد

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهواز هم با بیان اینکه "مفهوم جمهوری به صراحت در گفته‌ها و رفتارهای امام وجود دارد"، افزود: امام با هر گروهی که منکر جمهوریت و منکر اسلامیت بودند موافق نبودند. وی در پاسخ به این پرسش که چه موضعی در برابر این جمله دارید که « امام معتقد به جمهوریت نبودند و تنها برای این که به زبان روز سخن بگویند از واژه جمهوری استفاده می‌کردند»، تأکید کرد: ما با این تفسیر مخالف هستیم. حضرت امام آن زمان از کسی تقیه نمی‌کردند که مثلا خلاف اعتقادشان حرفی بزنند.

امام جمعه اهواز با بیان این که هیچ دلیل و قرینه ای بر این ادعا وجود ندارد که بتوان گفت امام به جمهوریت معتقد نبودند؛ گفت: این تحریف موردی نیست که بتوان به امام نسبت داد. این عضو مجلس خبرگان رهبری توصیه کرد: برای درک منویات امام باید از کلمات امام، استشمام و استفاده کنیم.امام همواره بر جمهوری اسلامی تاکید می‌کردند و جمله به یاد ماندنی ایشان که «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش»، هنوز در خاطره‌ها هست و ما نظرات حضرت امام را ناگزیر باید از کلمات و پیام های خود حضرت امام بفهمیم و راه دیگری نداریم.

وی با اظهار شگفتی از این که کسانی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند؛ چه دلیلی برای این کار دارند؟!، گفت: گفته های امام خمینی نشان دهنده اعتقادات ایشان است و این خلاف مبنای عقلایی است که کسی بخواهد گفته خودش را نقض کند. موسوی جزایری با بیان اینکه تمامی مبانی حقوقی می‌گویند هر انسانی نسبت به اظهارات خودش مسئول است، گفت: امام هم با رفتار خود بر این مبنا تاکید داشتند. اگر بنا باشد بگوییم آدم حرفی بزند و بعد بگوید اراده جدی نداشت و مقصود دیگری از این حرف داشتم، در دنیا این پذیرفته نمی‌شود و این خلاف حقوق بشر است. چرا که هر کسی هر حرفی که می‌زند بر اراده جدی نسبت به آن حرف حمل می‌شود.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, توسط فاوا

خطرناکترین دشمن امام زمان انی است که(خودم را عرض می کنم) می گوید "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" اما زمانی که علی زمان یاری می خواهد نه تنها یاریش نکند بلکه با او به پیکار برخیزد و یا در زمین دشمن بازی کند. امام رضا علیه السلام می فرمایند "دشمن دانا بهتر از دوست نادانست".
راه حل:
1- بالا بردن بصیرت بوسیله قران و نماز خواندن بخصوص نماز اول وقت، خواندن تفاسیر معتبر، عبرت گرفتن از تاریخ و.......
2-تبعیت از ریش سفیدان و صاحبان امر(مثل مراجع تقلید) "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم"
3-به مال و اولاد دل نبستن "مالکم و اولادکم لکم فتنه"
4- ایمان داشتن به اینکه هر چه امام می گوید حق است و در ان سعادت واقعی بشر است.
و........

شمر بن ذی الجوشن، جانیاز صفین در سپاه علی(علیه السلام) بود که در عداوت با دلبند امیرالمؤمنین گوی سبقت رو از همه ربود!...یا حتی عقب تر...کسانی که دست روی انسیۀ الحوراء، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بلند کردند، کسانی بودند که معتقد بودند اونها راه پیامبر رو درک کردند...اما خاندان حضرت (معاذ الله) از درک راه پیامبر بی بهره بودند...
به حضرت زهرا(سلام الله علیها) میگفتند که شما داری برای اینکه قدرت به شوهرت برسه این کارها رو میکنی...یعنی بانویی که رسول الله(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، جلوی چشم صحابه خم میشد دستش رو می بوسید...حالا (معاذالله) قدرت طلب شده...
به سیدالشهدا(علیه السلام) میگفتند خارجی از دین...چرا چون با یزید بیعت نفرمود...

این همه مصیبت همه نتیجه این بود که کسانی در جامعه پیدا شدند که اول خودشون رو برتر از بقیه میدیدند...به مراتب پیش رفتند تا جاییکه خودشون رو از امامشون بالاتر میدیدند...


بزرگترین و خطرناک ترین دشمن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جُهال خودی هستند

یه قاعده کلی هست که میگه : منافق از کافر خطرناک تره , ولی حکومت نفاق از حکومت کفر بهتره ...

این خیلی مهمه , تشخیص منافقین و بهترین استفاده از حکومت نفاق


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

نماز صبح متعلق به حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)،Heart
نماز ظهر متعلق به آقا رسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)،Heart
نماز عصر متعلق به امام علی(علیه‌السلام)،Heart
نماز مغرب متعلق به حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)Heart
و نماز عشاء متعلق به امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)Heart می‌باشد.


من این مطلب رو چند روز پیش در یک روضه متوجه شدم. البته منبعشو پیدا نکردم اگر کسی اطلاعی داشت قرار بده


تنها چیزی که پیدا کردم دو حدیث بود که واقعا برام جالب بود

نماز مغرب به شکرانه ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه رکعتی شد
حضرت سلام الله علیها هنگام نماز مغرب از مادر بزرگوارش متولد شد و پا در این دنیای فانی گذاشت. در این زمان خبر مسرت بخش ولادت آن نور عظیم را به پیامبر(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) دادند و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به شکرانه آمدن فاطمه یک رکعت به نماز مغرب اضافه نمود و از آن پس سه رکعت نماز مغرب بر همه مسلمان واجب شد. دو رکعت اول را خداوند متعال واجب کرد و یک رکعت را پیامبر به شکرانه به دنیا آمدن دردانه عالم هستی به نماز مغرب افزودند و این سه رکعت در سفر نیز به دو رکعت تبدیل نمی شود. برخلاف نمازهای چهار رکعتی که باید شکسته خوانده شود.

لوامع صاحبقرانى (شرح الفقیه/ فارسی) - محمد تقی المجلسی ( الأول ) - ج 5 - ص 62 – 63،و الحدائق الناضرة - المحقق البحرانی - ج 6 - ص 58 – 59 و ذکرى الشیعة فی أحکام الشریعة - الشهید الأول - ج 2 - ص 312)



امام باقر علیه السلام فرمودند: «در هر شبانه روز بر مسلمانان پنج نماز واجب است (صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء)؛ و اولین نمازی که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بر پا داشت، نماز ظهر بود.»


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

جاهلان و احمق های شیعه و کسانی که بال پشه ، از دینداری آن ها برتر و محکم تر است ما را آزار می دهد


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید، باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هر امری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود. مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم . کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید. به کاربردن واژه ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله برای شما کنکوریهای عزیز: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.» هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نکنید، این یک اصل است. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به کار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می شود. نحوه اظهار نظر کردن در مورد دیگران و کارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی کنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نکنید. ابتدا در مورد آن فکر کنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد. نوع نگرش و تفکرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است،البته نباید فراموش کرد خوش بینی نیز می بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد کورکورانه به هر کسی یا هر چیزی اشتباه بگیریم. یکی از مهم ترین موارد که اغلب فراموش می شود این است که کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

images (14)

فکر می کنی تفاوت یک برنده با بازنده در چیه؟

تو برنده ای یا بازنده؟

 

پنج قورباغه در یک برکه زندگی می کردند، یک قورباغه تصمیم گرفت بپرد.

سوال : چند قورباغه باقی می ماند؟

جواب : پنج عدد!

- چرا؟؟

- چون تصمیم گرفتن به معنی انجام دادن نیست. تفاوت برنده با بازنده در همین انجام دادن است.

تو برای برنده شدن به دنیا آمدی، اما برای اینکه برنده شی باید برنامه ریزی کنی، آمادگی پیدا کنی و اقدام کنی.

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

 

images (1)

 

آدمی به خودی خود نمی افتد، اگربیفتد…….ازهمان سمت می افتد که به خدا تکیه نکرده….


تا وقتی خدا هست هیچ دلیلی برای نا امیدی نیست.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

پيامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)فرمود:
«اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتِي اِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَ:
بهترين و برترين اعمال امّت من انظار فرج (مهدي موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)) از نزد خداي عزيز و جليل است».
(همان مدرک، ص 128)
دوستان در اول آشنایی خودم با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که با رفتن به مسجد جمکران شروع شد ،فکر میکردم که انتظار فرج یعنی :
اینکه بشینی فقط برای سلامتی آقا دعای فرج و دیگر ادعیه را خوندن یا نه اینکه ۴۰ تا چهارشنبه برام مسجد جمکران برای چی اینکه حاجت بگیرم که گرفتم البته به ۴۰ تا نرسید ،یا نه اینکه بشینم فقط نماز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخونم ؟!
بله این مواردی که اینا که گفتم جزش هست ولی کلش نیست.
من شخصان تا قبل از اینکه خوب به این مطلب پی ببرم همیشه با خودم این تصور را داشتم ،
اما همین دعا خوندن و غیره ...خیلی تاثیر داره و کمک میکنه که به خودم کمک کرد،
ولی من باید یک منتظر واقعی باشم .
اما چطوری
[b]؟؟

فقط با دعا و نماز خوندن ؟(که حتا همونم تمام و کمال انجام نمیدم )
فقط میگیم :اللهم عجل لولیک الفرج .


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

وقتی نام سقیفه به میان می آید اولین اسمهای که در ذهن شیعیان متواتر می شود این است:
ابـوبـکـــر ـــ عـمــــر
صد البته که این دو نفر اولین غاصبین حق خلافت الهی امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) و شکنندگان بیعت حق ایشان و زیر پا گذاردگان سخن پیامبر خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) هستند. و همیشه در ذهن ما و تمامی شیعیان و صد البته تمامی حق جویان مورد مذمت بوده و خواهند بود.
ایشان از اصحاب مهم واقعه سقیفه و از بر پا کنندگان آتش فتنه و دو دستگی بین امت واحد اسلام هستند.
ولی پایه گذار این فتنه کس دیگری است.(البته لازم به ذکر است که این پایه گذاری به هیچ وجه از بزرگی گناه دو خلیفه اول اهل سنت کم نمی کند.)
کسی از دسته کسانی که همیشه در طول تاریخ جزو اسمهای پشت پرده بوده اند و نقششان در وقایع تاریخی در پیچ و خم کوچه های تاریخ گم شده است.
سعــد بـن عـبـــاده
دعوت می کنم کمی حوصله کنید و پا به پا همراه شوید تا نقش این شخص را در این واقعه شوم جویا شویم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــ

قدم اول:
سعد بن عباده کیست؟
ابوثابت، یا ابوقیس، سعدبن عباده، صحابه مهم رسول خدا و از بزرگان انصار! از محدود صحابه پیغمبر بود که از آن حضرت، اجازه کتابت حدیث گرفت و از نقبای 12 گانه انصار سعد، رئیس قبیله خزرج و از بزرگان عرب در مدینه در زمان جاهلیت و اسلام بود. او در خانواده شریف و بزرگوار پرورش یافت. مادرش عمره، دختر مسعودبن قیس از زنهایی بود که با رسول خدا بیعت کرد و در سال 5 هجری وفات یافت، و پیغمبر بنا به درخواست سعد، بر او نماز خواند. پدرش عباده، جدش دلیم (دلهم ) و پسرش قیس، همگی کریم و میهمان نواز بودند، همه روزه اطراف مکان آنها، دعوت عمومی برای صرف غذا از مردم می شد. گفته اند که درهیچ یک از خاندان عرب، سابقه نداشته که میهمانداری عمومی در چهارنسل به این صورت ادامه داشته باشد.
سعد برای پیغمبر همه روزه ظرفی از غذا می فرستاد و گاهی هم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را به خانه اش دعوت می کرد.همچنین هر شب حدود 80 نفر از اصحاب صفه را به خانه می برد و پذیرایی می کرد. در حالی که بقیه انصار، یکی دو نفر را همراه می بردند. پیامبر بارها برای او و خانواده اش دعا کردند. روزی بعد از افطار در منزل او، اینگونه دعا کردند که غذایتان را همواره نیکان خورند و فرشتگان بر شما درود فرستند و روزه داران نزد شما افطار کنند.
سعدبن عباده در عقبه (منی) به همراه عده ای از انصار با پیغمبر اسلام بیعت کرد و این اولین بیعت در اسلام بود. اگر چه که قریش او را بعد از این بیعت دستگیر و اسیر کردند. او در بیشتر جنگهای پیغمبر، همراه حضرت بود از جمله جنگ احد، جنگ خندق و ... فقط در جنگ بدر، بر اثر عارضه ای، نتوانست شرکت کند.وی از بزرگترین پرچمداران سپاه اسلام است چنانکه گویند در تمام غزوات، پرچم مهاجرین به دست امیرالمومنین علی (علیه السلام) و پرچم انصار به دست سعد، داده می شد.

منابع:
زندگانی حضرت محمد (سیدهاشم رسولی محلاتی صفحات 240 به بعد)
دائرة المعارف تشیع به نقل از استیعاب، اسوالغابه، شرح ابن ابی المدینه)
تاریخ تحول دو


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

download (3)

بعضی از دانش‌آموزان وقتی به موفقیت فکر می‏کنند آن را در اضافه کردن چیزهایی به زندگی‌شان می‏دانند برای مثال : کلاس بیش‌تر، آزمون بیش‌تر، مدرسه‌ی بهتر، اتاق مطالعه‌ی بزرگ‌تر ،امکانات رفاهی بیشتر و  … .مشکل این‌جاست که این‏گونه اندیشیدن باعث می‏شود این حقیقت نادیده گرفته شود که توانایی شما در موفقیت، مستقیماً با توانایی شما برای رها کردن چیزها ارتباط دارد (نه با اضافه کردن).

شما به عنوان یک انسان، پتانسیل انجام خیلی از کارها را دارید؛ اما با این‌که قادر به انجام هر کاری هستید نمی‏توانید همه‌ی کارها را انجام دهید. هر تصمیمی که در زندگی می‏گیرید، نه تنها پاسخ مثبتی است به آینده‌ای که در حال ایجاد آن هستید، بلکه پاسخ منفی‌ای است به آینده‌ی دیگری که می‏توانستید با نگرفتن آن تصمیم، رقم بزنید.

اگر می‌خواهید موفق باشید و آینده‌ی دلخواه خود را محقق سازید، نباید زمان و انرژی خود را با فکر کردن به انتخاب‌های دیگری که می‌توانستید داشته باشید، هدر دهید. نباید به چیزهایی فکر کنید که ممکن بود پیش بیاید اگر شما تصمیم متفاوتی می‌گرفتید. تنها زمانی به هدفتان دست خواهید یافت که اجازه دهید وسوسه‌ها و راه‌های ممکن دیگر از ذهنتان خارج شود.

قابلیت رها کردن مخصوصاً برای دانش‌آموزان سخت‌کوش ضروری است. موفق‌ترین دانش‌آموزان، راحت‌تر از دیگران مسائل را پشت سر می‌گذارند. در مقابل، افراد خرده‏گیر همواره سدی برای خودشان و دیگران هستند.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

سلام بر حسین و لعنت بر یزیدیان

صدای آمریکا(VOA) و بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) نیز از آن گروه از شبکه هایی هستند که ادعای احترام به دیدگاه و سلیقه مخاطبان خود را بارها مطرح کرده و می کنند؛ به خصوص بی بی سی فارسی که رئیس آن در سخنانش از واژه هایی مانند "رسانه حرفه ای"، "رفتار صادقانه"، "احترام به مخاطبان ایرانی" و ... سخن می گوید؛ اما اگر راستش را بخواهید بارها خلاف این شعارها عمل کرده اند؛ از استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس گرفته تا جعلی خواندن ایران و این بار ...

[تصویر: 464116_115.jpg]


نمونه دیگر "رفتار مغایر با شعار" در دو رسانه وابسته به دولت آمریکا و دولت انگلیس را شب گذشته به وضوح میتوان دید. در حالی که در شب اربعین نه تنها شیعیان سراسر جهان؛ بلکه اقلیت های دینی در ایران برای امام حسین(علیه السلام) عزاداری می کردند؛ اما این دو شبکه به جای احترام به ایرانی ها و با بی اعتنایی به اعتقادات مردم ایران، سنگ تمام گذاشتند و از هیچ کاری دریغ نکردند.
بی بی سی فارسی در دو روز گذشته، دو گزارش و خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها طوری فضاسازی شده تا با القای عدم وجود امنیت در عراق، به شکلی حرفه ای در پیاده روی و زیارت، شک و تردید به وجود آورند.

                                                                    بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا
 
 
افسران - من دنبال توام یا تو پی منی، ای تجلی رحمت واسعه ی خدا

 

محتاج منم، عاشق بیتاب تویی تو

لب تشنه منم، آنکه پی آب تویی تو

سرمست شده هر آنکه از جام تو نوشید
مخمور شرابم و می ناب تویی تو

با نور تو گمگشته ی شب های ضلالت به ره آید
من نیز پی نورم و مهتاب تویی تو

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

فکر و اندیشه، راهی مستقیم به سوی حقایق جهان هستی است، و در صورتی که فکر در پیرامون مسائل معنوی تداوم یافته و طولانی شود، ناخودآگاه انسان را به سوی معنویّت می‌کشاند.در فکر، نیروی جاذبه‌ای وجود دارد... که شخص متفکّر را با مسئله‌ای که درباره آن می‌اندیشد، پیوند می‌زند و میان آنها ارتباط برقرار می‌کند.

 وجود این نیرو یکی از رازهای مهم اهمیّت فکر و اندیشه است. بر اساس وجود این نیرو، انسانی که درباره خوبیها و یا بدیها می‌اندیشد، و تفکّر او تداوم می‌یابد، کم‌کم بسوی خوبیها و یا هر چه درباره آن فکر می‌کند، جذب می‌شود و آنها نیز به سوی او روی می‌آورند.

 این حقیقتی است که در روایات و فرمایشات خاندان وحی علیهم السلام به آن تصریح شده است. به این جهت افکار پسندیده، صفا دهنده قلب و زینت‌بخش دل و نورانی کننده باطن انسان است. همان گونه که افکار زشت و نیز غفلت، ایجاد کننده تاریکی و ظلمت در قلب آدمی است.

 انسانی که فکر می‌کند و می‌اندیشد، صفا و نورانیّت دارد و کسی که غافل است از نعمت تفکّر بهره‌ای ندارد و دلی زنگار گرفته و تاریک دارد.

 حضرت امیرالمؤمنین‌علیه السلام در خطبه »وسیله« می‌فرمایند:

 

اَی بُنَی، اَلْفِکرَةُ تُورِثُ نُوراً وَالْغَفلَةُ ظُلْمَهً، پسرم اندیشیدن نور پدید میآورد و غفلت … اَلْفِکرُ یفیدُ الْحِکمَةَ، اندیشه افاده حکمت مینماید»

 فکر و اندیشه، نورانیّت را بجای می‌گذارد و غفلت تاریکی را.

 زیرا تفکّر اگر بر اساس حق جویی و جستجوی کمال باشد، نشان دهنده حقیقت و بیان کننده واقعیّات جهان هستی در قلمرو شأن شخص متفکّر است؛ و این خود ایجاد کننده صفا و نورانیّت می‌باشد. ولی غفلت از این حقایق، بر ظلمت و تیرگیهای موجود می‌افزاید.

 تحوّلی که بر اثر کثرت فکر و اندیشه، در قلب انسان ایجاد می‌شود، او را آماده برای عمل می‌سازد؛ به این جهت فکر و اندیشه، ایجاد کننده قوّه عامله است. بنابراین، فکر نه تنها انسان را برای انجام مسائلی که مورد تفکّر قرار داده است مهیّا و آماده می‌نماید، بلکه بر اثر تداوم فکر، در انسان قوّه عامله و نیروی عمل ایجاد می‌شود و او را به سوی عمل جذب می‌نماید تا فکر و اندیشه، به صورت عمل و رفتار درآید.

 حضرت امام صادق‌علیه السلام می‌فرمایند:

 التَّفَکُّرُ یَدْعُو اِلَی الْبِرِّ وَالْعَمَلِ بِهِ.

 فکر، انسان را بسوی خوبی‌ها و عمل به آن دعوت می‌کند.

 فکر و اندیشه درباره راز خلقت انسان و هدف از ایجاد و پیدایش او، و سرانجام و عاقبت وی، آدمی را به سوی نیکی و مقام »عبودیّت«، فرا می‌خواند.

 شما بوسیله »فکر و اندیشه« می‌توانید با رسیدن به مقام »عبودیّت«، نیروهای عظیمی را که در وجودتان به صورت نهان و نهفته وجود دارد، به فعلیّت رسانده و بیدار نمائید.*

 

منبع: سایت یعلمون


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

 

گذشته های نه چندان دور وقتی کسی از خانه خارج می شد، دسترسی به آن ممکن نبود مگر اینکه به خانه یا جایی برسد که بتواند با تلفن ثابت صحبت کند. یادتان هست؟ تلفن های مشکی بزرگ با شماره گیرهای چرخان. بعد هی تلفن ها کوچک و جمع و جور شدند،بیسیم شدند و می توانستیم در همه جای خانه با آنها صحبت کنیم. سر و کله‌ی  کامپیوترهای خانگی هم پیدا شد. با مانیتور های بزرگ که اندازه ی یک تلویزیون بود. روزهای اولی که موبایل یا همان تلفن همراه وارد زندگی هایمان شد، را هیچ کدام به خوبی بیاد نداریم. بی سر و صدا آمد. اول مدیرها و افراد ثروتمندتر خریدند و بعد کم‌کم شماره تلفن همراه مثل نام پدر و شماره‌ی شناسنامه پای ثابت مشخصات فردی‌مان شد

.

قدم بعد داشتن رایانه شخصی و دسترسی به اینترنت پر سرعت بود. چت و فیس بوک و .... . خلاصه هر دم از این باغ بری می رسید تا اینکه گوشی‌های اندرویدی  با امکانات ویژه آمدند و شدند گل سرسبد آدم‌هایی که ارتباط‌های مجازی را به واقعی ترجیح می دادند.

 

گوشی به دست، می خواهیم تنهایی و نیازهایمان را در فضایی بر طرف کنیم که خیلی چیزها در آن هست اما واقعی نیست. این گوشی های پیشرفته، خانواده‌های ما را هم تحت تاثیر قرار داده. چون همیشه جوان‌ترها پیشتاز هستند، فرزندان در دنیایی قدم می‌زنند که برای برخی والدین تعریف مشخص ندارد. همسران هم می توانند کنار گوش هم با یک وسیله‌ی کوچک در یک دنیای بزرگ قدم بزنند.

 

نظر شما چیست؟ پای وایبر و ویچت و واتزاپ به خانه‌ی شما هم باز شده؟ حضورش با خود چه چیزهایی آورده و چه چیزهایی را برده است؟اگر ببینید همسرتان ساعت ها در ویچت قدم می زند،چه عکس العملی نشان می دهید؟از گوشی و دوستان مجازی فرزندتان خبر دارید؟


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد