حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت

خطرناکترین دشمن امام زمان انی است که(خودم را عرض می کنم) می گوید "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" اما زمانی که علی زمان یاری می خواهد نه تنها یاریش نکند بلکه با او به پیکار برخیزد و یا در زمین دشمن بازی کند. امام رضا علیه السلام می فرمایند "دشمن دانا بهتر از دوست نادانست".
راه حل:
1- بالا بردن بصیرت بوسیله قران و نماز خواندن بخصوص نماز اول وقت، خواندن تفاسیر معتبر، عبرت گرفتن از تاریخ و.......
2-تبعیت از ریش سفیدان و صاحبان امر(مثل مراجع تقلید) "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم"
3-به مال و اولاد دل نبستن "مالکم و اولادکم لکم فتنه"
4- ایمان داشتن به اینکه هر چه امام می گوید حق است و در ان سعادت واقعی بشر است.
و........

شمر بن ذی الجوشن، جانیاز صفین در سپاه علی(علیه السلام) بود که در عداوت با دلبند امیرالمؤمنین گوی سبقت رو از همه ربود!...یا حتی عقب تر...کسانی که دست روی انسیۀ الحوراء، فاطمه زهرا(سلام الله علیها) بلند کردند، کسانی بودند که معتقد بودند اونها راه پیامبر رو درک کردند...اما خاندان حضرت (معاذ الله) از درک راه پیامبر بی بهره بودند...
به حضرت زهرا(سلام الله علیها) میگفتند که شما داری برای اینکه قدرت به شوهرت برسه این کارها رو میکنی...یعنی بانویی که رسول الله(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)، جلوی چشم صحابه خم میشد دستش رو می بوسید...حالا (معاذالله) قدرت طلب شده...
به سیدالشهدا(علیه السلام) میگفتند خارجی از دین...چرا چون با یزید بیعت نفرمود...

این همه مصیبت همه نتیجه این بود که کسانی در جامعه پیدا شدند که اول خودشون رو برتر از بقیه میدیدند...به مراتب پیش رفتند تا جاییکه خودشون رو از امامشون بالاتر میدیدند...


بزرگترین و خطرناک ترین دشمن امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جُهال خودی هستند

یه قاعده کلی هست که میگه : منافق از کافر خطرناک تره , ولی حکومت نفاق از حکومت کفر بهتره ...

این خیلی مهمه , تشخیص منافقین و بهترین استفاده از حکومت نفاق


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

نماز صبح متعلق به حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)،Heart
نماز ظهر متعلق به آقا رسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)،Heart
نماز عصر متعلق به امام علی(علیه‌السلام)،Heart
نماز مغرب متعلق به حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)Heart
و نماز عشاء متعلق به امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)Heart می‌باشد.


من این مطلب رو چند روز پیش در یک روضه متوجه شدم. البته منبعشو پیدا نکردم اگر کسی اطلاعی داشت قرار بده


تنها چیزی که پیدا کردم دو حدیث بود که واقعا برام جالب بود

نماز مغرب به شکرانه ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) سه رکعتی شد
حضرت سلام الله علیها هنگام نماز مغرب از مادر بزرگوارش متولد شد و پا در این دنیای فانی گذاشت. در این زمان خبر مسرت بخش ولادت آن نور عظیم را به پیامبر(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) دادند و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به شکرانه آمدن فاطمه یک رکعت به نماز مغرب اضافه نمود و از آن پس سه رکعت نماز مغرب بر همه مسلمان واجب شد. دو رکعت اول را خداوند متعال واجب کرد و یک رکعت را پیامبر به شکرانه به دنیا آمدن دردانه عالم هستی به نماز مغرب افزودند و این سه رکعت در سفر نیز به دو رکعت تبدیل نمی شود. برخلاف نمازهای چهار رکعتی که باید شکسته خوانده شود.

لوامع صاحبقرانى (شرح الفقیه/ فارسی) - محمد تقی المجلسی ( الأول ) - ج 5 - ص 62 – 63،و الحدائق الناضرة - المحقق البحرانی - ج 6 - ص 58 – 59 و ذکرى الشیعة فی أحکام الشریعة - الشهید الأول - ج 2 - ص 312)



امام باقر علیه السلام فرمودند: «در هر شبانه روز بر مسلمانان پنج نماز واجب است (صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء)؛ و اولین نمازی که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بر پا داشت، نماز ظهر بود.»


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

جاهلان و احمق های شیعه و کسانی که بال پشه ، از دینداری آن ها برتر و محکم تر است ما را آزار می دهد


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید، باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هر امری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود. مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم . کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید. به کاربردن واژه ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله برای شما کنکوریهای عزیز: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.» هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نکنید، این یک اصل است. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به کار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می شود. نحوه اظهار نظر کردن در مورد دیگران و کارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی کنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نکنید. ابتدا در مورد آن فکر کنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد. نوع نگرش و تفکرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است،البته نباید فراموش کرد خوش بینی نیز می بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد کورکورانه به هر کسی یا هر چیزی اشتباه بگیریم. یکی از مهم ترین موارد که اغلب فراموش می شود این است که کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

images (14)

فکر می کنی تفاوت یک برنده با بازنده در چیه؟

تو برنده ای یا بازنده؟

 

پنج قورباغه در یک برکه زندگی می کردند، یک قورباغه تصمیم گرفت بپرد.

سوال : چند قورباغه باقی می ماند؟

جواب : پنج عدد!

- چرا؟؟

- چون تصمیم گرفتن به معنی انجام دادن نیست. تفاوت برنده با بازنده در همین انجام دادن است.

تو برای برنده شدن به دنیا آمدی، اما برای اینکه برنده شی باید برنامه ریزی کنی، آمادگی پیدا کنی و اقدام کنی.

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

 

images (1)

 

آدمی به خودی خود نمی افتد، اگربیفتد…….ازهمان سمت می افتد که به خدا تکیه نکرده….


تا وقتی خدا هست هیچ دلیلی برای نا امیدی نیست.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

پيامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)فرمود:
«اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتِي اِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَ:
بهترين و برترين اعمال امّت من انظار فرج (مهدي موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)) از نزد خداي عزيز و جليل است».
(همان مدرک، ص 128)
دوستان در اول آشنایی خودم با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که با رفتن به مسجد جمکران شروع شد ،فکر میکردم که انتظار فرج یعنی :
اینکه بشینی فقط برای سلامتی آقا دعای فرج و دیگر ادعیه را خوندن یا نه اینکه ۴۰ تا چهارشنبه برام مسجد جمکران برای چی اینکه حاجت بگیرم که گرفتم البته به ۴۰ تا نرسید ،یا نه اینکه بشینم فقط نماز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخونم ؟!
بله این مواردی که اینا که گفتم جزش هست ولی کلش نیست.
من شخصان تا قبل از اینکه خوب به این مطلب پی ببرم همیشه با خودم این تصور را داشتم ،
اما همین دعا خوندن و غیره ...خیلی تاثیر داره و کمک میکنه که به خودم کمک کرد،
ولی من باید یک منتظر واقعی باشم .
اما چطوری
[b]؟؟

فقط با دعا و نماز خوندن ؟(که حتا همونم تمام و کمال انجام نمیدم )
فقط میگیم :اللهم عجل لولیک الفرج .


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

وقتی نام سقیفه به میان می آید اولین اسمهای که در ذهن شیعیان متواتر می شود این است:
ابـوبـکـــر ـــ عـمــــر
صد البته که این دو نفر اولین غاصبین حق خلافت الهی امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) و شکنندگان بیعت حق ایشان و زیر پا گذاردگان سخن پیامبر خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) هستند. و همیشه در ذهن ما و تمامی شیعیان و صد البته تمامی حق جویان مورد مذمت بوده و خواهند بود.
ایشان از اصحاب مهم واقعه سقیفه و از بر پا کنندگان آتش فتنه و دو دستگی بین امت واحد اسلام هستند.
ولی پایه گذار این فتنه کس دیگری است.(البته لازم به ذکر است که این پایه گذاری به هیچ وجه از بزرگی گناه دو خلیفه اول اهل سنت کم نمی کند.)
کسی از دسته کسانی که همیشه در طول تاریخ جزو اسمهای پشت پرده بوده اند و نقششان در وقایع تاریخی در پیچ و خم کوچه های تاریخ گم شده است.
سعــد بـن عـبـــاده
دعوت می کنم کمی حوصله کنید و پا به پا همراه شوید تا نقش این شخص را در این واقعه شوم جویا شویم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــ

قدم اول:
سعد بن عباده کیست؟
ابوثابت، یا ابوقیس، سعدبن عباده، صحابه مهم رسول خدا و از بزرگان انصار! از محدود صحابه پیغمبر بود که از آن حضرت، اجازه کتابت حدیث گرفت و از نقبای 12 گانه انصار سعد، رئیس قبیله خزرج و از بزرگان عرب در مدینه در زمان جاهلیت و اسلام بود. او در خانواده شریف و بزرگوار پرورش یافت. مادرش عمره، دختر مسعودبن قیس از زنهایی بود که با رسول خدا بیعت کرد و در سال 5 هجری وفات یافت، و پیغمبر بنا به درخواست سعد، بر او نماز خواند. پدرش عباده، جدش دلیم (دلهم ) و پسرش قیس، همگی کریم و میهمان نواز بودند، همه روزه اطراف مکان آنها، دعوت عمومی برای صرف غذا از مردم می شد. گفته اند که درهیچ یک از خاندان عرب، سابقه نداشته که میهمانداری عمومی در چهارنسل به این صورت ادامه داشته باشد.
سعد برای پیغمبر همه روزه ظرفی از غذا می فرستاد و گاهی هم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را به خانه اش دعوت می کرد.همچنین هر شب حدود 80 نفر از اصحاب صفه را به خانه می برد و پذیرایی می کرد. در حالی که بقیه انصار، یکی دو نفر را همراه می بردند. پیامبر بارها برای او و خانواده اش دعا کردند. روزی بعد از افطار در منزل او، اینگونه دعا کردند که غذایتان را همواره نیکان خورند و فرشتگان بر شما درود فرستند و روزه داران نزد شما افطار کنند.
سعدبن عباده در عقبه (منی) به همراه عده ای از انصار با پیغمبر اسلام بیعت کرد و این اولین بیعت در اسلام بود. اگر چه که قریش او را بعد از این بیعت دستگیر و اسیر کردند. او در بیشتر جنگهای پیغمبر، همراه حضرت بود از جمله جنگ احد، جنگ خندق و ... فقط در جنگ بدر، بر اثر عارضه ای، نتوانست شرکت کند.وی از بزرگترین پرچمداران سپاه اسلام است چنانکه گویند در تمام غزوات، پرچم مهاجرین به دست امیرالمومنین علی (علیه السلام) و پرچم انصار به دست سعد، داده می شد.

منابع:
زندگانی حضرت محمد (سیدهاشم رسولی محلاتی صفحات 240 به بعد)
دائرة المعارف تشیع به نقل از استیعاب، اسوالغابه، شرح ابن ابی المدینه)
تاریخ تحول دو


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

download (3)

بعضی از دانش‌آموزان وقتی به موفقیت فکر می‏کنند آن را در اضافه کردن چیزهایی به زندگی‌شان می‏دانند برای مثال : کلاس بیش‌تر، آزمون بیش‌تر، مدرسه‌ی بهتر، اتاق مطالعه‌ی بزرگ‌تر ،امکانات رفاهی بیشتر و  … .مشکل این‌جاست که این‏گونه اندیشیدن باعث می‏شود این حقیقت نادیده گرفته شود که توانایی شما در موفقیت، مستقیماً با توانایی شما برای رها کردن چیزها ارتباط دارد (نه با اضافه کردن).

شما به عنوان یک انسان، پتانسیل انجام خیلی از کارها را دارید؛ اما با این‌که قادر به انجام هر کاری هستید نمی‏توانید همه‌ی کارها را انجام دهید. هر تصمیمی که در زندگی می‏گیرید، نه تنها پاسخ مثبتی است به آینده‌ای که در حال ایجاد آن هستید، بلکه پاسخ منفی‌ای است به آینده‌ی دیگری که می‏توانستید با نگرفتن آن تصمیم، رقم بزنید.

اگر می‌خواهید موفق باشید و آینده‌ی دلخواه خود را محقق سازید، نباید زمان و انرژی خود را با فکر کردن به انتخاب‌های دیگری که می‌توانستید داشته باشید، هدر دهید. نباید به چیزهایی فکر کنید که ممکن بود پیش بیاید اگر شما تصمیم متفاوتی می‌گرفتید. تنها زمانی به هدفتان دست خواهید یافت که اجازه دهید وسوسه‌ها و راه‌های ممکن دیگر از ذهنتان خارج شود.

قابلیت رها کردن مخصوصاً برای دانش‌آموزان سخت‌کوش ضروری است. موفق‌ترین دانش‌آموزان، راحت‌تر از دیگران مسائل را پشت سر می‌گذارند. در مقابل، افراد خرده‏گیر همواره سدی برای خودشان و دیگران هستند.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

سلام بر حسین و لعنت بر یزیدیان

صدای آمریکا(VOA) و بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) نیز از آن گروه از شبکه هایی هستند که ادعای احترام به دیدگاه و سلیقه مخاطبان خود را بارها مطرح کرده و می کنند؛ به خصوص بی بی سی فارسی که رئیس آن در سخنانش از واژه هایی مانند "رسانه حرفه ای"، "رفتار صادقانه"، "احترام به مخاطبان ایرانی" و ... سخن می گوید؛ اما اگر راستش را بخواهید بارها خلاف این شعارها عمل کرده اند؛ از استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس گرفته تا جعلی خواندن ایران و این بار ...

[تصویر: 464116_115.jpg]


نمونه دیگر "رفتار مغایر با شعار" در دو رسانه وابسته به دولت آمریکا و دولت انگلیس را شب گذشته به وضوح میتوان دید. در حالی که در شب اربعین نه تنها شیعیان سراسر جهان؛ بلکه اقلیت های دینی در ایران برای امام حسین(علیه السلام) عزاداری می کردند؛ اما این دو شبکه به جای احترام به ایرانی ها و با بی اعتنایی به اعتقادات مردم ایران، سنگ تمام گذاشتند و از هیچ کاری دریغ نکردند.
بی بی سی فارسی در دو روز گذشته، دو گزارش و خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها طوری فضاسازی شده تا با القای عدم وجود امنیت در عراق، به شکلی حرفه ای در پیاده روی و زیارت، شک و تردید به وجود آورند.

                                                                    بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا
 
 
افسران - من دنبال توام یا تو پی منی، ای تجلی رحمت واسعه ی خدا

 

محتاج منم، عاشق بیتاب تویی تو

لب تشنه منم، آنکه پی آب تویی تو

سرمست شده هر آنکه از جام تو نوشید
مخمور شرابم و می ناب تویی تو

با نور تو گمگشته ی شب های ضلالت به ره آید
من نیز پی نورم و مهتاب تویی تو

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا