حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت
 
به گزارش سرویس وبلاگ صراط، سید محمد حسین ظفرجو در آخرین به روز رسانی جوانان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نوشت:
 
 
یکی از اهدافی که توسط شبکه فارسی ۱ دنبال می شود، عادی سازی رابطه میان دختر و پسر می باشد.
 
 
به عنوان نمونه در یکی از سریال های این شبکه، دختری با راننده خود دوست می شود و پس از مدتی از دوست پسر خود دعوت می کند تا به خانه آن ها بیاید. دوست پسر او نمی پذیرد چرا که احتمال می دهد خانواده دختر از این مساله ناراحت شوند اما دختر به او می گوید: «تو دوست پسر من هستی و همه باید این را بپذیرند.» در نهایت نیز پسر می پذیرد و به منزل دوست دخترش می رود.
 
 
توجه به عبارتی که این دختر از آن ها استفاده می کند نمایانگر آن است که شبکه فارسی ۱ قصد دارد ارتباط نامشروع میان دختر و پسر را در فرهنگ مردم ایران نهادینه کند.
 
 
همان طور که بیان گردید این دختر به دوست پسرش می گوید همه باید بپذیرند تو دوست پسر من هستی.
 
 
کلمه «باید» به طور غیر مستقیم بینندگان شبکه فارسی ۱ را مخاطب قرار می دهد و به آن ها می گوید که داشتن دوست پسر برای دخترشان و آمدن او به منزل امری کاملا عادی است که بایستی ان را پذیرفت.
 
کمی عاقلانه بیندیشیم
دنیا فانی است
 


 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:آوردن ,دوست, پسر ,به, خانه, توسط فاوا

وجود دو روايت ، دليل چنين کاري است که يکي ، قول امام و ديگري ، فعل امام است.
امام صادق علیه السلام فرموده است: « فَلْيَقُمْ و لْيطْلُب من الله تعجيلَ فَرَجَه » پس بايستد و از خدا تعجيل فرج را طلب کند.[1]
درباره امام رضا علیه السلام نقل شده است: « وضع الرضا علیه السلام يده علی رأسه و تواضع قائماً و دعا له بالفرج» امام رضا علیه السلام دستش را بر روي سرش قرار داد و متواضعانه ايستاد و براي فرج او دعا کرد.[2]
از اين دو روايت ، معلوم مي‌شود هنگام برده شدن نام امام زمان علیه السلام مطلوب است برخاسته و براي فرج حضرت دعا کنیم. البته در روايت اول برخاستن را ويژه زماني مي‌داند که لقب قائم ذکر شود و فقط بلند شدن و دعا کردن را مي‌رساند. اما روايت دوم ، لقب خاص را نمي‌رساند ، بلکه هرگاه يادي از امام شود ، برخاسته و دعا می کنیم و نيز علاوه بر اين در روايت دوم ، دست روي سر نهادن نيز بيان شده است.
امام صادق علیه السلام سبب اين کار را فرموده است: « زيرا غيبت ايشان طولاني است و چون رأفت امام به کساني که دوستش دارند ، زياد است ، هرکس او را به اين لقب ـ که اشاره به دولت ايشان دارد  ـ ياد کند ، امام به او نظر مي‌کند و از جمله چيز‌هايي که نشانه ی تعظيم است ، برخاستن بنده هنگام نگاه کردن مولا به او است ».[3]
از اين روايت معلوم مي‌شود ، برخاستن ، نشانه ی تعظيم و احترام و بزرگ شمردن امام است و در مورد روايت دوم نيز هر چند کلام امام نيست ، اما برداشت راوي ـ به عنوان کسي که حاضر در مجلس است ـ همين تواضع است. راوي مي‌گويد: « وتواضع قائماً » يعني از باب تواضع ، امام علیه السلام به پا خاستند. پس براي بزرگ شمردن امام و کوچک انگاشتن خود ، چنين عملي انجام مي‌شود.

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

در این ایام خبر اعلام تحریم اسکار از جانب مسئولان فرهنگی کشورمان باعث بوجود آمدن دو دیدگاه متفاوت در میان اصحاب رسانه و برخی دست اندرکاران فیلم سازی شد.
برخی از این افراد که چهره های سرشناسی از فیلم سازان را می شد در بین آنها دید،معتقد بودند که آنچه تحت عنوان تحریم اسکار به جهت تولید یک شبه فیلم موهن علیه پیامبر عظیم الشأن اسلام صورت گرفته است نباید خیلی محلی از اعراب و توجه برای مسؤلان کشور داشته باشد. دلیل این دسته از افراد هم این بود اولاً آنچه را که فیلم موهن می خوانند یک اثر کاملاً مبتدیانه و بسار ضعیف است که ارزش گفت و گو را ندارد. ثانیاً با حضور نداشتن ما در صحنه بین المللی همانند اسکار ما فقط میدان را به آنها واگذار می کنیم و جز این برآیند دیگری که به نفع کشورمان و جامعه هنری کشورمان باشد به دست نخواهیم آورد.این گونه اظهارات در ایام برپایی جشنواره مقاومت و در نشست های تخصصی و خبری که با حضور هر دو طیف مذکور برگزار می شد. اما وجه دوم این اظهارات و جهت گیری ها مربوط می شد به دسته دیگر این جریان که ضمن تأکید و تأیید حرکت سنجیده،به موقع و لازم مسئولان فرهنگی کشور خواستار تحرکات ایذایی بودند. این گروه که شامل بسیاری از اشخاص سرشناس فیلم سازی ، مسئولان سیاسی و رده بالا حکومتی است معتقدند که با سلام و صلوات نمی شود با این اتفاقات برخورد کرد.
چه اینکه آوردن دلایل فنی و کیفی در حوزه فیلم سازی نسبت به این شبه فیلم موهن و بی شرمانه مختص محافل جشنواره ای است که قرار است نقاط قوت و ضعف آثار ارسالی به آنها مورد داوری قرار گیرد اما اعتراض و تظاهرات بسیار وسیع برگزار شده در این رابطه در سراسر جهان اسلام به مفروض دانستن کیفیت بالای فیلم موهن نیست بلکه علت وهن و جسارتی است که نسبت به اشرف مخلوقات و دلیل آفرینش و خلقت صورت گرفته است.


لطفاً نظر خودتون رو هم بنوسید با تشکر


نوشته شده در تاريخ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

تابناک: رشد فزاینده آمار طلاق در کشورمان سبب شده که پس از آمریکا، دانمارک و مصر، چهارمین کشور پرطلاق دنیا محسوب شویم؛ آماری بسیار ناخوشایند که برای مقابله با اثرات جنبی آن گاه به دنبال تقویت ازدواج موقت و یا قانونی کردن چند همسری هم هستیم اما ظاهرا فراموش کرده ایم که به دنبال ریشه اش در ازدواج و مسائل مرتبط با آن بگردیم.

انگار "با لباس سفید به خانه بخت رفتن و با لباس سفید بیرون آمدن" مربوط به گذشته های خیلی دور است، چراکه متاسفانه امروزه حقیقت تلخ "طلاق" به تمام خانواده های ایرانی ورود پیدا کرده و به ندرت کسی می تواند ادعا کند که در خانواده شان نشانی از این پدیده وجود ندارد؛ پدیده ای قبح شکسته که ممکن است گاه به مناسبتش جشن هم برگزار شود!

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 15 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

 فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: "در باره ما و بر سر تک تک ما، در جامعه فضاسازی شده و شایعات وجود دارد. آنها می خواهند رای بگیرند و ما را به عنوان یک گروه قدرتمند معرفی می کنند و با فحش دادن به ما می خواههند برای خودشان رای جمع کنند." محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرده است که هدف اصلی برخوردهای اخیر، نه فرزندان هاشمی بلکه خود اوست. به گزارش «انتخاب» ؛ وی چند روز پس از بازداشت خواهر و برادرش فائزه و مهدی هاشمی در گفت و گو با «آسمان» تاکید کرده است که هدف گروه های سیاسی هم در داخل ایران و هم در خارج از کشور تضعیف آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

                                                       بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

 حتماَ این روزها در تلویزیون شاهد تبلیغات فراوانی درباره احداث شهرک های رفاهی و یا رستوران ها و هتل های آن چنانی و انواع پارک آبی در شهرهایی مثل مشهد بوده اید. اولین سوالی که دیدن این مکان ها در شهر های مذهبی به ذهن انسان متبادر می کند، این است که آیا طرح و سناریویی خاص در پشت احداث و افزایش چنین مکان هایی وجود دارد ؟



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

یک عکاس لبنانی، با انتشار تصاویری از سربازان اسرائیلی در مرز لبنان که مشغول عکاسی از سرزمین لبنان با دوربین‌های شخصی خود هستند، ناگفته‌هایی از برخی طرفندهای سربازان صهیونیست برای غلبه بر ترس خود را بازگو کرد.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 8 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

شبکه تلویزیون «لمر» افغانستان به نقل از ایمن‌الظواهری گزارش داد که چشم راست اسامه بن لادن در جوانی بر اثر یک حادثه نابینا شد.
به نقل از این شبکه، الظواهری تصریح کرده است که کمتر کسی از این موضوع اطلاع داشت.
این مقام ارشد شبکه القاعده از روابط اسامه بن لادن با «اخوان‌المسلمین» عربستان نیز پرده برداشت و گفت: بن لادن عضو گروه اخوان‌المسلمین عربستان بود و در دهه 80 برای حمایت مجاهدان افغان، به افغانستان آمد.
اسامه بن لادن سال گذشته در عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در منطقه «ابیت‌آباد» پاکستان کشته شد.
بن لادن با «ملا محمد عمر» رهبر طالبان که وی نیز یک چشم است، روابط بسیار صمیمی و نزدیکی داشت.
مشهور است که ملا عمر در بسیاری از موضوعات جهانی با اسامه بن لادن وجه مشترک دارد اما اکنون مشخص شد که آنان از نگاه معلولیت نیز وجه مشترک داشته‌اند.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا

 

به گزارش موعود ـ فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، پایگاه الکسا که ترتیب پر بازدیدترین سایت‌ها در جهان را نشان می‌دهد، در تازه‌ترین رده بندی خود، رتبه گوگل را به دومین سایت تنزل داد. این در حالی است که گوگل طی 8 سال گذشته همواره در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار داشت و بدون رقیب در رتبه نخست سایت الکسا جای داشت.

تنزل رتبه گوگل پس از آن روی داد که این سایت از حذف فیلم اهانت آمیز به پیامبر اسلام خودداری کرد و همین موضوع باعث شد تا مسلمانان جهان تصمیم بگیرند که این سایت را تحریم کرده و از آن استفاده نکنند.

زیان‌های گوگل طی روزهای گذشته همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که برخی از سایت‌های خبری اعلام کردند که گوگل روزانه 3 میلیون بازدید را از دست می‌دهد.

بر اساس رده‌بندی سایت الکسا، در حال حاضر سایت اجتماعی «فیسبوک» در صدر جدول پربازدیدترین سایت‌های جهان قرار دارد و پس از گوگل که در مکان دوم قرار دارد، سایت یاهو قرار گرفته است.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا