حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت

چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید، باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هر امری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود. مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم . کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید. به کاربردن واژه ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله برای شما کنکوریهای عزیز: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.» هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نکنید، این یک اصل است. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به کار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می شود. نحوه اظهار نظر کردن در مورد دیگران و کارهایشان نیز بسیار مهم است. سعی کنید سریع و منفی در مورد چیزی اظهار نظر نکنید. ابتدا در مورد آن فکر کنید بعد نظر خود را از جنبه مثبت مطرح کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبتان داشته باشد. نوع نگرش و تفکرات هر انسانی نشاندهنده شخصیت، اعتقاد و باورهای او می باشد و ناشی از نحوه توجیه و تفسیر تجربیاتش است،البته نباید فراموش کرد خوش بینی نیز می بایست عاقلانه باشد . نباید خوش بینی را با اعتماد کورکورانه به هر کسی یا هر چیزی اشتباه بگیریم. یکی از مهم ترین موارد که اغلب فراموش می شود این است که کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی مان شکل می دهند. ما می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت ، انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

images (14)

فکر می کنی تفاوت یک برنده با بازنده در چیه؟

تو برنده ای یا بازنده؟

 

پنج قورباغه در یک برکه زندگی می کردند، یک قورباغه تصمیم گرفت بپرد.

سوال : چند قورباغه باقی می ماند؟

جواب : پنج عدد!

- چرا؟؟

- چون تصمیم گرفتن به معنی انجام دادن نیست. تفاوت برنده با بازنده در همین انجام دادن است.

تو برای برنده شدن به دنیا آمدی، اما برای اینکه برنده شی باید برنامه ریزی کنی، آمادگی پیدا کنی و اقدام کنی.

 


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

 

images (1)

 

آدمی به خودی خود نمی افتد، اگربیفتد…….ازهمان سمت می افتد که به خدا تکیه نکرده….


تا وقتی خدا هست هیچ دلیلی برای نا امیدی نیست.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

پيامبر اکرم (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم)فرمود:
«اَفْضَلُ اَعْمالِ اُمَّتِي اِنْتِظارُ الْفَرَجِ مِنَ اللهِ عَزَّ وَجَلَ:
بهترين و برترين اعمال امّت من انظار فرج (مهدي موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)) از نزد خداي عزيز و جليل است».
(همان مدرک، ص 128)
دوستان در اول آشنایی خودم با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که با رفتن به مسجد جمکران شروع شد ،فکر میکردم که انتظار فرج یعنی :
اینکه بشینی فقط برای سلامتی آقا دعای فرج و دیگر ادعیه را خوندن یا نه اینکه ۴۰ تا چهارشنبه برام مسجد جمکران برای چی اینکه حاجت بگیرم که گرفتم البته به ۴۰ تا نرسید ،یا نه اینکه بشینم فقط نماز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بخونم ؟!
بله این مواردی که اینا که گفتم جزش هست ولی کلش نیست.
من شخصان تا قبل از اینکه خوب به این مطلب پی ببرم همیشه با خودم این تصور را داشتم ،
اما همین دعا خوندن و غیره ...خیلی تاثیر داره و کمک میکنه که به خودم کمک کرد،
ولی من باید یک منتظر واقعی باشم .
اما چطوری
[b]؟؟

فقط با دعا و نماز خوندن ؟(که حتا همونم تمام و کمال انجام نمیدم )
فقط میگیم :اللهم عجل لولیک الفرج .


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

وقتی نام سقیفه به میان می آید اولین اسمهای که در ذهن شیعیان متواتر می شود این است:
ابـوبـکـــر ـــ عـمــــر
صد البته که این دو نفر اولین غاصبین حق خلافت الهی امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام) و شکنندگان بیعت حق ایشان و زیر پا گذاردگان سخن پیامبر خدا(صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) هستند. و همیشه در ذهن ما و تمامی شیعیان و صد البته تمامی حق جویان مورد مذمت بوده و خواهند بود.
ایشان از اصحاب مهم واقعه سقیفه و از بر پا کنندگان آتش فتنه و دو دستگی بین امت واحد اسلام هستند.
ولی پایه گذار این فتنه کس دیگری است.(البته لازم به ذکر است که این پایه گذاری به هیچ وجه از بزرگی گناه دو خلیفه اول اهل سنت کم نمی کند.)
کسی از دسته کسانی که همیشه در طول تاریخ جزو اسمهای پشت پرده بوده اند و نقششان در وقایع تاریخی در پیچ و خم کوچه های تاریخ گم شده است.
سعــد بـن عـبـــاده
دعوت می کنم کمی حوصله کنید و پا به پا همراه شوید تا نقش این شخص را در این واقعه شوم جویا شویم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ​ـــــــــــــــــــ

قدم اول:
سعد بن عباده کیست؟
ابوثابت، یا ابوقیس، سعدبن عباده، صحابه مهم رسول خدا و از بزرگان انصار! از محدود صحابه پیغمبر بود که از آن حضرت، اجازه کتابت حدیث گرفت و از نقبای 12 گانه انصار سعد، رئیس قبیله خزرج و از بزرگان عرب در مدینه در زمان جاهلیت و اسلام بود. او در خانواده شریف و بزرگوار پرورش یافت. مادرش عمره، دختر مسعودبن قیس از زنهایی بود که با رسول خدا بیعت کرد و در سال 5 هجری وفات یافت، و پیغمبر بنا به درخواست سعد، بر او نماز خواند. پدرش عباده، جدش دلیم (دلهم ) و پسرش قیس، همگی کریم و میهمان نواز بودند، همه روزه اطراف مکان آنها، دعوت عمومی برای صرف غذا از مردم می شد. گفته اند که درهیچ یک از خاندان عرب، سابقه نداشته که میهمانداری عمومی در چهارنسل به این صورت ادامه داشته باشد.
سعد برای پیغمبر همه روزه ظرفی از غذا می فرستاد و گاهی هم حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را به خانه اش دعوت می کرد.همچنین هر شب حدود 80 نفر از اصحاب صفه را به خانه می برد و پذیرایی می کرد. در حالی که بقیه انصار، یکی دو نفر را همراه می بردند. پیامبر بارها برای او و خانواده اش دعا کردند. روزی بعد از افطار در منزل او، اینگونه دعا کردند که غذایتان را همواره نیکان خورند و فرشتگان بر شما درود فرستند و روزه داران نزد شما افطار کنند.
سعدبن عباده در عقبه (منی) به همراه عده ای از انصار با پیغمبر اسلام بیعت کرد و این اولین بیعت در اسلام بود. اگر چه که قریش او را بعد از این بیعت دستگیر و اسیر کردند. او در بیشتر جنگهای پیغمبر، همراه حضرت بود از جمله جنگ احد، جنگ خندق و ... فقط در جنگ بدر، بر اثر عارضه ای، نتوانست شرکت کند.وی از بزرگترین پرچمداران سپاه اسلام است چنانکه گویند در تمام غزوات، پرچم مهاجرین به دست امیرالمومنین علی (علیه السلام) و پرچم انصار به دست سعد، داده می شد.

منابع:
زندگانی حضرت محمد (سیدهاشم رسولی محلاتی صفحات 240 به بعد)
دائرة المعارف تشیع به نقل از استیعاب، اسوالغابه، شرح ابن ابی المدینه)
تاریخ تحول دو


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

download (3)

بعضی از دانش‌آموزان وقتی به موفقیت فکر می‏کنند آن را در اضافه کردن چیزهایی به زندگی‌شان می‏دانند برای مثال : کلاس بیش‌تر، آزمون بیش‌تر، مدرسه‌ی بهتر، اتاق مطالعه‌ی بزرگ‌تر ،امکانات رفاهی بیشتر و  … .مشکل این‌جاست که این‏گونه اندیشیدن باعث می‏شود این حقیقت نادیده گرفته شود که توانایی شما در موفقیت، مستقیماً با توانایی شما برای رها کردن چیزها ارتباط دارد (نه با اضافه کردن).

شما به عنوان یک انسان، پتانسیل انجام خیلی از کارها را دارید؛ اما با این‌که قادر به انجام هر کاری هستید نمی‏توانید همه‌ی کارها را انجام دهید. هر تصمیمی که در زندگی می‏گیرید، نه تنها پاسخ مثبتی است به آینده‌ای که در حال ایجاد آن هستید، بلکه پاسخ منفی‌ای است به آینده‌ی دیگری که می‏توانستید با نگرفتن آن تصمیم، رقم بزنید.

اگر می‌خواهید موفق باشید و آینده‌ی دلخواه خود را محقق سازید، نباید زمان و انرژی خود را با فکر کردن به انتخاب‌های دیگری که می‌توانستید داشته باشید، هدر دهید. نباید به چیزهایی فکر کنید که ممکن بود پیش بیاید اگر شما تصمیم متفاوتی می‌گرفتید. تنها زمانی به هدفتان دست خواهید یافت که اجازه دهید وسوسه‌ها و راه‌های ممکن دیگر از ذهنتان خارج شود.

قابلیت رها کردن مخصوصاً برای دانش‌آموزان سخت‌کوش ضروری است. موفق‌ترین دانش‌آموزان، راحت‌تر از دیگران مسائل را پشت سر می‌گذارند. در مقابل، افراد خرده‏گیر همواره سدی برای خودشان و دیگران هستند.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 16 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

سلام بر حسین و لعنت بر یزیدیان

صدای آمریکا(VOA) و بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN) نیز از آن گروه از شبکه هایی هستند که ادعای احترام به دیدگاه و سلیقه مخاطبان خود را بارها مطرح کرده و می کنند؛ به خصوص بی بی سی فارسی که رئیس آن در سخنانش از واژه هایی مانند "رسانه حرفه ای"، "رفتار صادقانه"، "احترام به مخاطبان ایرانی" و ... سخن می گوید؛ اما اگر راستش را بخواهید بارها خلاف این شعارها عمل کرده اند؛ از استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس گرفته تا جعلی خواندن ایران و این بار ...

[تصویر: 464116_115.jpg]


نمونه دیگر "رفتار مغایر با شعار" در دو رسانه وابسته به دولت آمریکا و دولت انگلیس را شب گذشته به وضوح میتوان دید. در حالی که در شب اربعین نه تنها شیعیان سراسر جهان؛ بلکه اقلیت های دینی در ایران برای امام حسین(علیه السلام) عزاداری می کردند؛ اما این دو شبکه به جای احترام به ایرانی ها و با بی اعتنایی به اعتقادات مردم ایران، سنگ تمام گذاشتند و از هیچ کاری دریغ نکردند.
بی بی سی فارسی در دو روز گذشته، دو گزارش و خبر از پیاده روی زائران در کربلا پخش کرد که در هر دوی آن ها طوری فضاسازی شده تا با القای عدم وجود امنیت در عراق، به شکلی حرفه ای در پیاده روی و زیارت، شک و تردید به وجود آورند.

                                                                    بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا
 
 
افسران - من دنبال توام یا تو پی منی، ای تجلی رحمت واسعه ی خدا

 

محتاج منم، عاشق بیتاب تویی تو

لب تشنه منم، آنکه پی آب تویی تو

سرمست شده هر آنکه از جام تو نوشید
مخمور شرابم و می ناب تویی تو

با نور تو گمگشته ی شب های ضلالت به ره آید
من نیز پی نورم و مهتاب تویی تو

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 دی 1392برچسب:, توسط فاوا

فکر و اندیشه، راهی مستقیم به سوی حقایق جهان هستی است، و در صورتی که فکر در پیرامون مسائل معنوی تداوم یافته و طولانی شود، ناخودآگاه انسان را به سوی معنویّت می‌کشاند.در فکر، نیروی جاذبه‌ای وجود دارد... که شخص متفکّر را با مسئله‌ای که درباره آن می‌اندیشد، پیوند می‌زند و میان آنها ارتباط برقرار می‌کند.

 وجود این نیرو یکی از رازهای مهم اهمیّت فکر و اندیشه است. بر اساس وجود این نیرو، انسانی که درباره خوبیها و یا بدیها می‌اندیشد، و تفکّر او تداوم می‌یابد، کم‌کم بسوی خوبیها و یا هر چه درباره آن فکر می‌کند، جذب می‌شود و آنها نیز به سوی او روی می‌آورند.

 این حقیقتی است که در روایات و فرمایشات خاندان وحی علیهم السلام به آن تصریح شده است. به این جهت افکار پسندیده، صفا دهنده قلب و زینت‌بخش دل و نورانی کننده باطن انسان است. همان گونه که افکار زشت و نیز غفلت، ایجاد کننده تاریکی و ظلمت در قلب آدمی است.

 انسانی که فکر می‌کند و می‌اندیشد، صفا و نورانیّت دارد و کسی که غافل است از نعمت تفکّر بهره‌ای ندارد و دلی زنگار گرفته و تاریک دارد.

 حضرت امیرالمؤمنین‌علیه السلام در خطبه »وسیله« می‌فرمایند:

 

اَی بُنَی، اَلْفِکرَةُ تُورِثُ نُوراً وَالْغَفلَةُ ظُلْمَهً، پسرم اندیشیدن نور پدید میآورد و غفلت … اَلْفِکرُ یفیدُ الْحِکمَةَ، اندیشه افاده حکمت مینماید»

 فکر و اندیشه، نورانیّت را بجای می‌گذارد و غفلت تاریکی را.

 زیرا تفکّر اگر بر اساس حق جویی و جستجوی کمال باشد، نشان دهنده حقیقت و بیان کننده واقعیّات جهان هستی در قلمرو شأن شخص متفکّر است؛ و این خود ایجاد کننده صفا و نورانیّت می‌باشد. ولی غفلت از این حقایق، بر ظلمت و تیرگیهای موجود می‌افزاید.

 تحوّلی که بر اثر کثرت فکر و اندیشه، در قلب انسان ایجاد می‌شود، او را آماده برای عمل می‌سازد؛ به این جهت فکر و اندیشه، ایجاد کننده قوّه عامله است. بنابراین، فکر نه تنها انسان را برای انجام مسائلی که مورد تفکّر قرار داده است مهیّا و آماده می‌نماید، بلکه بر اثر تداوم فکر، در انسان قوّه عامله و نیروی عمل ایجاد می‌شود و او را به سوی عمل جذب می‌نماید تا فکر و اندیشه، به صورت عمل و رفتار درآید.

 حضرت امام صادق‌علیه السلام می‌فرمایند:

 التَّفَکُّرُ یَدْعُو اِلَی الْبِرِّ وَالْعَمَلِ بِهِ.

 فکر، انسان را بسوی خوبی‌ها و عمل به آن دعوت می‌کند.

 فکر و اندیشه درباره راز خلقت انسان و هدف از ایجاد و پیدایش او، و سرانجام و عاقبت وی، آدمی را به سوی نیکی و مقام »عبودیّت«، فرا می‌خواند.

 شما بوسیله »فکر و اندیشه« می‌توانید با رسیدن به مقام »عبودیّت«، نیروهای عظیمی را که در وجودتان به صورت نهان و نهفته وجود دارد، به فعلیّت رسانده و بیدار نمائید.*

 

منبع: سایت یعلمون


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

 

گذشته های نه چندان دور وقتی کسی از خانه خارج می شد، دسترسی به آن ممکن نبود مگر اینکه به خانه یا جایی برسد که بتواند با تلفن ثابت صحبت کند. یادتان هست؟ تلفن های مشکی بزرگ با شماره گیرهای چرخان. بعد هی تلفن ها کوچک و جمع و جور شدند،بیسیم شدند و می توانستیم در همه جای خانه با آنها صحبت کنیم. سر و کله‌ی  کامپیوترهای خانگی هم پیدا شد. با مانیتور های بزرگ که اندازه ی یک تلویزیون بود. روزهای اولی که موبایل یا همان تلفن همراه وارد زندگی هایمان شد، را هیچ کدام به خوبی بیاد نداریم. بی سر و صدا آمد. اول مدیرها و افراد ثروتمندتر خریدند و بعد کم‌کم شماره تلفن همراه مثل نام پدر و شماره‌ی شناسنامه پای ثابت مشخصات فردی‌مان شد

.

قدم بعد داشتن رایانه شخصی و دسترسی به اینترنت پر سرعت بود. چت و فیس بوک و .... . خلاصه هر دم از این باغ بری می رسید تا اینکه گوشی‌های اندرویدی  با امکانات ویژه آمدند و شدند گل سرسبد آدم‌هایی که ارتباط‌های مجازی را به واقعی ترجیح می دادند.

 

گوشی به دست، می خواهیم تنهایی و نیازهایمان را در فضایی بر طرف کنیم که خیلی چیزها در آن هست اما واقعی نیست. این گوشی های پیشرفته، خانواده‌های ما را هم تحت تاثیر قرار داده. چون همیشه جوان‌ترها پیشتاز هستند، فرزندان در دنیایی قدم می‌زنند که برای برخی والدین تعریف مشخص ندارد. همسران هم می توانند کنار گوش هم با یک وسیله‌ی کوچک در یک دنیای بزرگ قدم بزنند.

 

نظر شما چیست؟ پای وایبر و ویچت و واتزاپ به خانه‌ی شما هم باز شده؟ حضورش با خود چه چیزهایی آورده و چه چیزهایی را برده است؟اگر ببینید همسرتان ساعت ها در ویچت قدم می زند،چه عکس العملی نشان می دهید؟از گوشی و دوستان مجازی فرزندتان خبر دارید؟


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمة الله علیه) گفت: حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است و همه باید اطاعت کنند.
به گزارش ایرنا، آیت الله ˈ محمد تقی مصباح یزدی ˈ روز پنجشنبه در جمع شرکت کنندگان در همایشی با عنوان نسیم بهشتی در قم افزود: فتوای هیچ مرجعی برای مرجع دیگری حجت نیست ولی اگر ولی فقیه حکمی صادر کرد همه مراجع باید اطاعت کنند و حق نقض حکم را ندارند.
 
وی با تشریح فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) افزود: امام حسین از یکهزار و 400 سال پیش، ولی فقیه را به عنوان نماینده مشخص کرده است که بیعت با او، همان بیعت با امام حسین (علیه السلام) است زیرا نماینده اوست و به اعتقاد ما نسبت ولی فقیه در این عصر مانند نسبت حضرت مسلم و سید الشهدا (علیه السلام) است.
 
آیت الله مصباح یزدی گفت: کل یوم عاشورا به همین معناست که امروز نیز می توانید ثواب عاشورا را داشته باشید.
 
وی تصریح کرد: باید بدانیم ولی فقیه نماینده امام است و اطاعت از او مانند اطاعت از امام است.
 
وی تاکید کرد: باید امروز سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم و نص کلامی که از ایشان صادر می شود تحریف نکنیم زیرا اطاعت از وی مانند اطاعت از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر ما واجب است باید خوب بفهمیم و برای دیگران تفهیم کنیم.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسیاری از افراد در عمل ضعیف هستند و وقتی حکم ولی فقیه به دلخواهشان نباشد آن را اشتباه می دانند که نباید این طوری باشد.
 
هجدهمین همایش ˈنسیم بهشتیˈ با هدف تجلیل از ممتازین و برگزیدگان طرح ولایت به مدت دو روز در قم برگزار شد.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

 سوءاستفاده های احتمالی از تلفن ورایانه می تواندامنیت وآرامش هرشهروندی را به خطر بیاندازد،لذا رعایت موارد ذیل می تواندبه آرامش و آسایش پایدار شما کمک نماید.خواندن توصیه های زیر که در پایگاه اطلاع رسانی "واجا " آمده است خالی از لطف نیست

                                                                                  بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا


امروزه امنيت اطلاعات در سيستم های کامپيوتری به عنوان يکی از مسائل مهم مطرح است و می بايست به مقوله امنيت اطلاعات نه به عنوان يک محصول بلکه به عنوان يک فرآيند نگاه گردد. بدون شک اطلاع رسانی در رابطه با تهديدات، حملات و نحوه برخورد با آنان، دارای جايگاهی خاص در فرآيند ايمن سازی اطلاعات بوده و لازم است همواره نسبت به آخرين اطلاعات موجود در اين زمينه خود را بهنگام نمائيم. بدين دليل و با توجه به اهميت اطلاع رسانی در اين زمينه، به اختصار مطالبی در ارتباط با امنيت اطلاعات، هشدارهای امنيتی، ابزارهای برخورد با حملات و تهديدات امنيتی تقدیم می گردد.
                                                                                    بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

 

نامه حضرت بقیه الله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شیخ مفید:

(( اگر شیعیان ما یکپارچه و یکدل به پیمان خود با ما وفا می کردند هرگز سعادت دیدار ما و میمنت ملاقات با ما از آنان به تاخیر نمی افتاد و همانا دیداری با معرفت راستین و صادقانه از سوی آنان نسبت به ما ، با عجله به سراغشان می آمد و تنها اعمال بد خود آنان است که آنان را از ما محروم نموده است))

 

گفتم :اگر می دانستم چه روزی می آیی

 

به احترام آمدنت گناه نمی کردم !!!!

فرمود:آن روز که گناه نکنی به احترام گناه نکرنت می آیـــــــــــــم.........


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

به سوالات اشخاص از سراسر دنیا در مورد اسلام پاسخ دهید
حتی با انگلیسی ضعیف
وهابی ها دارن جواب میدن
answers.yahoo.com
سوالات را جستجو کنید سوال بپرسید
islam.stackexchange.com
سایت مرجع شیعه توسط شیعیان خارجی از ایتالیا،آمریکاو...
al-islam.org
روزی یکساعت مرتب وقت بگذارید
امام گفت اسلام را صادر کنید
دنیا را بیدار کنید شما مسئولید ویکی پدیای انگلیسی را پر کنید


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا



یه بار با یکی از مردان خدا تماس گرفتم و چند تا سوال پرسیدم . احتمالا خیلی به درد هممون میخوره

گفتم حاج اقا کسایی که اقوام بد حجاب دارن و مجبورن برای صله رحم برن دید و بازدید چه باید بکنند ایا ترک رابطه کنیم؟

گفتند ترک رابطه لازم نیست . اما نباید با نامحرم قاطی بشید .
و بخند و دل دادن قلوه گرفتن و ... اینها نباید باشه . نباید نامحرم رو به خودتون راه بدید .
رفتار رسمی . مثل وقتی میرید بانک کارمند بانک کارتون رو میخواد راه بندازه همون رفتار

گفتم حاج اقا خوب ما رعایت میکنیم نگاه هم نمیکنیم اما اخرش چشممون ممکنه بخوره بهشون .
گفت خوب نگاهتون رو بردارید سریع . مهم همون خودمونی نشدن هست .
در مورد این مطلب روایات فراوانی داریم که خیلی هم جدیه . و همین بگو بخند راه رو برای شیطان و خیلی داستان ها باز میکنه . و راه صراط مستقیم رو ممکنه بر بنده خدا ببنده .

در ضمن بهانه هایی از این قبیل که ما با هم بزرگ شدیم و طرف مثل خواهرمه و سنمون به هم نمیخوره و ... هزار بهانه ای که شسطان وسوسه میکنه رو هم باید ریخت دور

اقا شما سخت میگیرید و ولش کن بابا خدا رحیمه و اینها هم کمکی نمیکنه .

راه اینه حالا با بهانه کج بشی میری تو خاکی حالا ۱۰۰۰ جور بهانه بیاری باز میری تو خاکی ...


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

شبکه نمایش “پارک ژوراسیک ۲” داره و تماشا “افسانه جومونگ” .خب سوسانو بهتر از دایناسورای ژوراسیکه. منم عادتمه که درگیر چیزی بشم باید برم تو بحرش و میرم تو نخ سریاله . البته واقعا آقا خوب گفتند که اینا هنرمندانه کار میکنن و نتیجه هم میگیرن ، کاری ندارم حالا.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ شنبه 9 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

امام مهدى علیه السّلام فرمودند:
من وصىّ آخرينم؛ به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى شود .

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

 

 

سلام، امروز پنجشنبه و امشب، شب جمعه ...

دلم برایت پر کشیده ...

گلی آورده ام، جانی داشت ....

تقدیم به شما ....

 



__________███
__ _█████____████
___████__████_███
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__███
██
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█                      
________█                    
________█                    

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا
 
 
اگر فقط لباس كسي را عوض كرديم يا چـــادر بر سرش انداختيم و نمـــاز خوانش كرديـــم و با شعارها
و تلقيــن ها يا تشويـــق ها و تهديـــدها داغش كرديم بدون ايــــنكه از درون او را روشن
كرده باشيم و عشقي در نهادش گذاشته باشيم ناچار در محيطي ديگر سرد ميشود و رنگ
ميبازد همانطور كه آهن تفتيده در محيط ديگر سرد و سخت ميشود ...




نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

رییس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری، دستاوردهای قطعی توافق اولیه ایران با گروه 1+5 را به محضر ایشان و ملت شریف ایران تبریک گفت. حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در بخشی از این... نامه آورده است: فرزندان انقلابی شما توانستند گام نخست را به گونه‌ای پیش ببرند که حقوق هسته‌ای و حق غنی‌سازی ملت ایران مورد اذعان قدرت‌های جهانی قرار گیرد و راه برای گام‌های بلند بعدی در حراست از پیشرفت‌های فنی و اقتصادی کشور گشوده شود.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

نتیجه ۱۰ سال مقاومت سرسختانه ملت ایران .

العاقبه للمتقین

آیت الله جوادی آملی: تیم مذاکره کننده هسته ای با پیروزی بازمی گردد

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

مجله فشن "اف اس اچ ان" در شماره  جدید خود، با استفاده از عکاسی ایرانی الاصل به نام افرا پورداد اقدام به انتشار گزارشی درمورد ایران کرده و به گفته خودش «نگاه دزدانه‌ای به پشت پرده آهنین انداخته» است.
یک پایگاه خبری که بازتاب‌های خبری کشورمان در دنیا را البته از نگاهی بیگانه بررسی می‌کند اقدام به تبلیغ برای این مجله کرده است و می نویسد:

«هدف این شماره‌ ویژه‌ ایران، به نمایش گذاشتن تناقضاتی است که امروز در داخل ایران وجود دارد؛ با نسلی از بیست و چند ساله‌هایی که مرزهای تعریف شده را در طول قرن‌ها پشت سر می‌گذارند. باقی ماندن در محدودیت‌های مذهبی آن منطقه، مد بومی را در ایران به وجود آورده که اکنون دیگر پا به سن نهاده است.»

وقتی تناقضات فرهنگی در مسئله حجاب بالا می‌گیرد، وقتی سن ازدواج بالا می‌رود، و هنگامی که توانایی برای تشکیل خانواده کاهش می‌یابد نباید منتظر چیزی بود جز ماهی‌گیرانی که آماده‌اند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

این عکس‌ها در بازار تجریش  گرفته شده‌اند و افرا پورداد که برای تهیه این عکس‌ها به ایران سفر کرده است٬ در مورد این پروژه به رادیوی آمریکایی «ان‌پی‌آر» گفت که برای گرفتن عکس‌ مجوزی دریافت نکرده بوده است.

سردبیر این مجله می‌گوید: «من و افرا در مورد این پروژه پیش از سفرش صحبت کردیم و آن‌چه امروز در مجله می‌بینید حاصل برنامه‌ریزی و شجاعت تمامی افرادی است که در تولید این محتوا نقش داشتند.» تصاویر منتشرشده حاصل کار تیمی ۱۰ نفره از مدل٬ طراح٬ آرایشگر٬ طراح مو٬ عکاس و چند دستیار است و  مد بومی در ایران٬ با در نظر گرفتن حدود مذهبی٬ سر بر آورده است.


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:, توسط فاوا

حق الناس یعنی چه؟

یعنی گناه من که ظهور آقا را به تاخیر بیاندازد و عاشقان آن حضرت نتوانند روی ماه یوسف زهرا را ببینند...


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط فاوا


الان درست یادم نیست که کدام یکی از بزرگان این را گفته ولی حرف خوبی زده که وقتی در اسلام مسجد وجود دارد

چه معنایی دارید که برایش با حسینیه و تکیه، رقیب می تراشید ، عزاداری ها باید در مساجد برگزار شود که اگر چنین

شود جلوی بسیاری از اعمال و حرفهای ناپسند شایع در اکثر هیات ها گرفته می شود چون مسجد شانی دارد که

خود به خود جلوی منکرها و رذایل را می گیرد ( یعنی مثلا حرفهاش شرک آمیز مداح ها یا مثلا اینکه عزاداران حسینی ،

لخت می شوند و می پرند بالا و می پرند پایین سینه میزنند یا اختلاط غیرشرعی دختر پسرها و...)


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط فاوا

نماز هویت ایمان ، حقیقت جهان ، طریقت جان ، قدرت انسان و مایه بهشت و رضوان است .
در این چند سطر بصورت اجمالی به نحوه نماز گزاردن یک فرد مؤمن اشاره خواهد شد . نحوه قیام و قعود ، رکوع و سجود در برابر ذات باریتعالی را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا انشاءالله با اصلاح آنها خدایی شدنمان را تسریع بخشیم .

                                         بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط فاوا

این سریال خارجی که بیشتر با محوریت شیطان و مبارزه با آن ساخته شده دارای نکات بسیار ریز و قابل تعملی است که خواند آن ها خالی از لطف نیست
در یکی از اپیزود های پایانی این سریال در صحنه ای شیطان بزرگ یا به قول آن ها لوسیفر که به برادرش می گوید می دانی چرا من به خدا تعظیم نکردم چون من اونو بیشتر از همه دوست داشتم و به همین دلیل این کارو نکردم
راستش چون حظور ذهن ندارم زیاد یادم نیست دقیقا چی می گه ولی مفهوم کلیش این بود
وقتی یه بچه دبیرستانی و راهنمایی که تازه داره نحوه ی فکر کردنو و مغزش شکلمی گیره اینو میشنوه یه دودلی و شک در ذهنش ایجاد می شه که شاید شیطان راست می گه شاید ما اشتباه فکر می کردیم و ...
ببینید چه راحت دارن نحوه ی تفکرمونو عوض می کنن دارن شیطانو یه موجود خیرخواه خدا جلوه می دن


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط فاوا

گیمر جهانی در حالی که از سوی تروریستها به سمت او شلیک می شود عباراتی قرآنی "یا ایها الکافر" (تداعی آیه اول سوره کافرون) را می شنود به این عبارات شرطی شده و اینگونه در ذهن او نقش می بندد که جمعی که از این عبارات استفاده می کنند فارغ از موقعیت جغرافیایی، همگی تروریست هستند. تروریستهایی که مثل بسیاری از بازیها صورتهای خود را با چفیه پوشانده اند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, توسط فاوا
صهیونیسم و تغییر مسیر انتظار حدود صد سال پیش متفکران یهود گفتند: «قوم ما این‌همه سال در انتظار مسیحا خواری‌ها را بر خود هموار کرده است، ولی از وی خبری نیامد، دیگر انتظارمان به‌سرآمد و کاسه صبرمان لبریز شد، جا دارد که خود برای پایان دادن به این وضع برخیزیم.» آنان مکتب صهیونیسم را تآسیس کردند و گفتند که باید خودمان فلسطین را بگیریم ولی عموم یهودیان می‌گفتند که این کار درست نیست، زیرا طبق باورهای دینی تنها حضرت مسیح (ع) می‌تواند به چنین کاری دست بزند؛ صهیونیسم‌ها گفتند ما برای قیام حضرن مسیح پایگاهی در فلسطین درست می‌کنیم. گفتنی است «صهیون» نام کوه بزرگی در اورشلیم و «ایسم» به معنای اعتقاد و مکتب در زبان یهودیت است. قانع نمودن قومی که قرن‌ها در خیالات واهی به سر برده بودند، کاری بس مشکل بود ولی آنان با صبر و حوصله فراوان، برای این کار تبلیغ فراوانی کردند و مهاجرانی را به فلسطین بردند و بیش از 60 سال پیش دولت غاصب اسرائیل را در اراضی اشغالی بنیان نهادند. البته هنوز هم اقلیتی ناچیز از یهودیان بر اثر دلبستگی شدید به امیدهای قدیم، تشکیل دولت صهیونیستی را مخالف آرمان های مسیحایی می‌دانند و پیوسته با آنان مخالفت کرده و می‌گویند بایدبه سنت انتظار ادامه داد. سرانجام، سواد اعظم یهودیت، صهیونیسم را ازجان و دل پذیرفتند و آنان را رهگشای عصرمسیحا دانستند. از این‌رو صهیونیست‌های غاصب فلسطین علاوه بر دعاهای مسیحایی مرسوم، در پایان مراسم سالگرد بنیانگذاری این رژیم (پنجم ماه ایار عبری) پس از دمیدن در شیپور عبادت این‌گونه دعا می‌کنند: «اراده خداوند ما چنین باد که به لطف او شاهد سپیده‌دم آزادی باشیم و نفخ صور مسیحا، گوش ما را نوازش دهد.» انجیل و بشارت موعود بر اساس بشارات فراوانی که در کتاب انجیل آمده حضرت مسیح به دنبال قیام حضرت قائم (عج) در فلسطین آشکار خواهند شد و به یاری آن حضرت خواهند شتافت و پشت سرحضرتش نماز خواهد گذارد تا یهودیان و مسیحیان و پیروان وی تکلیف خویش را بدانند و به اسلام بگروند و حامی حضرت مهدی (ع) شوند. از این رو حضرت عیسی مسیح (ع) در آخرین روزهای زندگی به یاران و شاگردان خود توصیه‌ها و سفارش‌های بسیاری درباره بازگشت خود به زمین نموده و آنان را در انتظار گذارده و امر به بیداری و آمادگی فرموده است. برای نمونه، متن برخی از آن بشارات را که درانجیل آمده است می‌آوریم: انجیل متی؛ «عیسی در جواب ایشان گفت: زنهارکسی شما را گمراه نکند ز آن رو که بسی به نام من آمده و خواهندگفت: من مسیح هستم و بسیاری را گمراه خواهد کرد و جنگ‌هاو اخبار جنگ‌ها را خواهید شنید، زنهار مضطرب نشوید زیرا که وقوع این همه لازم است لیکن هنوز انتها نیست، زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی تفاوت خواهند نمود و قحطی‌ها و وباها و زلزله‌ها در جای‌ها پدید آید...و فورآ پس از مصیبت آن ایام آفتاب تاریک گردد و ماه نورخود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند و قوت‌های افلاک متزلزل گردد، آنگاه علامت پسر انسان درآسمان پدید گردد و در آن وقت جمیع طوایف زمین سینه‌زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال عظیم آید...» انجیل مرقس؛ «از آن روز و ساعت غیر از پدر هیچ کس اطلاع ندارد، نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم، پس بر حذر و بیدار شده و دعا کنید زیرا نمی‌دانیدکه آن وقت کی می‌شود. مثل کسی که عازم سفر شده خانه خود را واگذار و خادمان خود را قدرت داده هریکی را یه شغلی خاص مقرر نماید و دربان را امر فرماید که بیدار بماند، پس بیدار باشید زیرا نمی‌دانید که در چه وقت صاحب خانه بازمی‌گردد. در شام یا نصف‌شام یا بانگ خروس یا صبح...مبادا ناگهان آمده شما را خفته یابد، اما آنچه به شما گویم به همه می‌گویم، بیدار باشید...» انجیل لوقا؛ «کمرهای خود را بسته، چراغ‌های خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می‌کشند که چه وقت به خانه مراجعت کند، تا هر وقت آید و در را بکوبد بی‌درنگ برای او باز کند، پس شما نیز مستعد باشید، زیرا درساعتی که گمان نمی‌برید پسر انسان می‌آید.» انجیل یوحنا؛ «و به او قدرت بخشیده است که داوری هم بکند زیرا که پسر انسان است و از این تعجب نکنید زیرا ساعتی می‌آید که در آن جمیع کسانیکه درقبور می‌باشند آواز او را خواهند شنید و بیرون خواهندآمد، هرکه اعمال نیکو کرد برای قیامت حیات، و هرکه اعمال بد کرد به جهت قیامت داوری.» مکاشفه یوحنا؛ « و علامتی عظیم در آسمان ظاهر شد، زنی که آفتاب را در بر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از 12 ستاره است و آبستن بوده، از درد و عزاب زاییدن فریاد بر می‌آورد وعلامت دیگر در آسمان پدیدآمد که اینک اژدهای بزرگ آتش‌گون که او را هفت سر و ده شاخ بود و بر سرهایش هفت افسر؛ و دمش ثلث ستارگان آسمان راکشیده و آن‌ها را بر زمین می‌ریزد و اژدها پیش آن زن بایستد، تاچون بزاید فرزند او را ببلعد، پس پسر نرینه را زایید که همه امت‌های زمین را یه عصای آهنین حکم‌رانی خواهدکرد و فرزندش به نزد خدا و تخت او ربوده شد...» با اندکی تآمل درآیات مذکور این نتیجه به دست می‌آید که شخص مورد بشارت درمکاشفه یاد شده بزرگترین مولود جهان انسانیت حضرت مهدی (ع) است، که در زمان نامعلومی از پشت پرده غیبت با شمشیر ظاهرشده و بر بشریت حکومت خواهد کرد. انتظار و بهداشت روان؛ در قله هرم اعتقاد شیعه، عقیده به مهدویت و انتظار برای ظهور و در نهایت حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است. بنابراین رابطه انتظار و بهداشت روان، در حقیقت مبتنی بر رابطه دین و باورهای دینی با بهداشت روان است. باورهای دینی از طریق تغذیه روحی، معنابخشی به زندگی، اتصال به منابع قدرت، تخلیه هیجانی و ... زمینه‌های آرامش و بهداشت روان را فراهم می‌کند. «انتظار» علاوه بر اینکه از ابتلا به بیماری‌های روانی جلوگیری می‌کند، بلکه زمینه رشد و ارتقاء توانمندی‌های فرد را در ایفای نقش‌های اجتماعی، روانی و جسمی فراهم می‌سازد. وقتی حالت انتظار در فردی پدید می‌آید، می‌شود «امید، آمادگی و اشتیاق» را در خود تجربه کرد. انتظار نور، عدالت و امید را در دل انسان زنده می‌کند، آمادگی برای انتظار نیز به این معناست که توانایی بردباری بر تأخیرها و شکیبایی ناشی از مشکلات غیبت را داشته باشیم و گواه صادق بر انتظار، شور و اشتیاق است که از یک‌سو در غم فراغ و از سوی دیگر در شوق وصال است. منابع: 1-نشریه موعود، شماره 11 2-کتاب مقدس، انجیل متی، ص 41، باب 24 3-انجیل لوقا، ص 116، باب 12 4-مرقس، ص 77، باب 13 5-انجیل یوحنا، ص 152، باب 5 6-مکاشفه یوحنا، ص 408، باب 12 7-بشارت عهدین،265 8-فرهنگ الفبایی مهدویت، مجتبی تونه‌ای منبع:گروه دین واندیشه «خبرگزاری دانشجو»، سیده حنانه حسینی؛
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:مسیر, انتظار,صهیونیسم,تغییر,فلسطین,مسیح, توسط فاوا
 
به گزارش سرویس وبلاگ صراط، سید محمد حسین ظفرجو در آخرین به روز رسانی جوانان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)نوشت:
 
 
یکی از اهدافی که توسط شبکه فارسی ۱ دنبال می شود، عادی سازی رابطه میان دختر و پسر می باشد.
 
 
به عنوان نمونه در یکی از سریال های این شبکه، دختری با راننده خود دوست می شود و پس از مدتی از دوست پسر خود دعوت می کند تا به خانه آن ها بیاید. دوست پسر او نمی پذیرد چرا که احتمال می دهد خانواده دختر از این مساله ناراحت شوند اما دختر به او می گوید: «تو دوست پسر من هستی و همه باید این را بپذیرند.» در نهایت نیز پسر می پذیرد و به منزل دوست دخترش می رود.
 
 
توجه به عبارتی که این دختر از آن ها استفاده می کند نمایانگر آن است که شبکه فارسی ۱ قصد دارد ارتباط نامشروع میان دختر و پسر را در فرهنگ مردم ایران نهادینه کند.
 
 
همان طور که بیان گردید این دختر به دوست پسرش می گوید همه باید بپذیرند تو دوست پسر من هستی.
 
 
کلمه «باید» به طور غیر مستقیم بینندگان شبکه فارسی ۱ را مخاطب قرار می دهد و به آن ها می گوید که داشتن دوست پسر برای دخترشان و آمدن او به منزل امری کاملا عادی است که بایستی ان را پذیرفت.
 
کمی عاقلانه بیندیشیم
دنیا فانی است
 


 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:آوردن ,دوست, پسر ,به, خانه, توسط فاوا

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد